Jump to content

Sierrakardan Till En V8:a?


Drake

Recommended Posts

Vad tror ni om en kraftigt kortad Sierrakardan till en Chev 305:a (lätt trimmad) med en manuell låda?

Håller den eller bör man gå upp i diameter eller gods?

Link to comment
Share on other sites

Så länge du inte får problem med hjulstuds eller kör massa på strippen så håller den nog. Men hardyskivan (om du använder den) är en svag punkt och korsen är ju nitade...svåra att renovera.

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Se till att få en passande tillverkad eller gör en själv med kraftigare renoverbara kors

och stabilt axelrör...

Helt fel ställe att känna att man "halv-chansar" på.

jag tror du sover mycket bättre om nätterna om du vet att iallafall kardanen inte kan komma att gå av.

Du kan tänka dej själv när du i framtiden är ute och åker på och hornen växer ut i pannan....

Då kan det bli både rivstarter burnout och hjulstuds mm kan jag tro....

Då ångrar du dej om du inte väljer stabila saker till en så pass farlig detalj som kardan.

Link to comment
Share on other sites

Mmmmm, är nog sant men den blir tok-kort och sitter rätt bra inbyggs iofs.

Nitade kors har jag sett att en del byter och loppar fast igen och det oroar mej mer så det kanske blir nåt nytt ändå.

Ps. Hornen är permanenta.

Edited by Drake
Link to comment
Share on other sites

Loppade kors har jag kört med, ingen hit då det är svårt att få bra svetsar i gjutgods, för mig släppte det, tur man tog sig den lilla biten som var kvar till garaget.

Kan man konsten att svbetsa bra i gjutgods är det inget problem. Men det kan ju vara bättre att använda renoveringsbara kors.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...