Jump to content

Lite Fina Vägar...mc-karta


apex

Recommended Posts

Vet inte hur det är med upphovsrätten, men dessa kan ju ge lite bra uppslag. Fina vägar markerade med purpur-färg.

Borlänge med omnejd

10214050811.jpg

Östergötland, del av Västergötland

10214050743.jpg

Stockholm

10214050731.jpg

Småland och Blekinge

10214050662.jpg

Halland

10214050694.jpg

Västra Götaland och Bohuslän

10214050655.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. verkar vara lite konstig bedömning av vägarna. Riksväg 66 mellan Fagersta och Söderbärde är INTE kul ens med Citroën... Och E18 mellan Örebro och Köping är motorväg = lika kul som ett sömnpiller :515: :angry:

Är en väg som MC-åkare tycker är kul även om man har bil som gillar kurviga vägar?

Link to comment
Share on other sites

Kartan kanske är 10 år, kan saker ha ändrats?

Ahh det kan förklare att en del känns lite fel med tanke på hur det ser ut i dag.

Någon som kan rekomendera någon sånhär karta där dom roliga vägarna är markerade?

Link to comment
Share on other sites

Det stämmer att Ducat-klubben har en karta kallad "Utmärkta vägar".

SMC har också en Hoj-karta som man får som medlemsförmån. Tyvärr har jag inte sett den, men jag tror den även innehåller bra fik längs trevliga (kurviga) vägar. 25 kr på SMC-shoppen: http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=1810

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Bilkörning och MC skiljer sig ju en del åt, MC åkare tycker ofta om långa rakor för att toppa etc (i alla fall mina mc-åkande vänner) medan jag på 4 hjul vill ha kurvigt och kuperat.

Autopower.se har under fliken "diverse" roliga vägar uppdelat efter län. Kanske kan vara något för er som redan kan vara ute och åka?

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...