Micael Posted April 6, 2007 Posted April 6, 2007 I dag visade seismografen i Uppsala 7.8 på richterskalan. Till och med Stigge fick hålla i tavlorna på väggarna. Grannarna kom springande. Flyglarmet gick Min Zetec motor hoppade igång med Gsxr 1000 throttelhus och Megasquirt. Efter att ha brottats med en obefintlig "triggersignal" i 12 timmar så gick den igång. Det enda jag kan skylla på är mina bristande engelska kunskaper. Jag lyckades vrida en "pot" "clockwise" istället för "Counter Clockwise" som manulaen sa. Nu går den på tomgång, även om den lever och och har sig så gr den i allfall. Vilken skönsång!!!!! Ska fanimej filma det så ni alla kan njuta med mig. :prop: Quote
Thomas Posted April 6, 2007 Posted April 6, 2007 Verkligen kul att du fått igång den.Hoppas det blir körklart i sommar. Quote
Micael Posted April 6, 2007 Author Posted April 6, 2007 Det tror jag. Den är ju bessad så det är bara att Mapa som en lite häst nu. Sen kör vi. Quote
Kjelle Posted April 6, 2007 Posted April 6, 2007 Gissar att du är rätt belåten med dig själv Det har du anledning att vara Stort grattis och snyggt jobbat :notworthy: :notworthy: Quote
Kjelle Posted April 6, 2007 Posted April 6, 2007 Du kommer väl till Power Meet så man får se grejorna "live" Quote
Micael Posted April 7, 2007 Author Posted April 7, 2007 Nix, jag kör med direct ignition. Alltså MS:et sköter all tändhantering Quote
Rikard Larsson Posted April 7, 2007 Posted April 7, 2007 Kör du med original 36-1 triggerhjul och VR-sensor? Wasted spark, fördelare, tändspole/tändspolar? Quote
Micael Posted April 8, 2007 Author Posted April 8, 2007 orginal trigger 36-1, samma som är standard på den motorn. Själva svänghjulet är triggerskiva och sen sitter det en vr-sensor Sedan kör jag med dubbla tändspolar med wastespark, också standard på zetec. Tempgivarna är orginal (MS-et omprogramerat via Easytherm) Sen har jag gsxr-trottelhus på ett hemmabyggt insug med orginalspridarna från gsxr (240 cc). Just nu kör jag på Speed density (MAP) men jag funderar på att gå över till Alpha-N Nu har jag dock lite problem med att den misständer. Men jag tror att det är min oskärmade kabel till Vr-sensorn som spökar. Ska testa med en skärmad i dag. Quote
Lars H Posted April 8, 2007 Posted April 8, 2007 Jag har jobbat hela påsken med mitt Vems sprut, ett av problemen jag har haft var också givaren till svänghjulet. men när jag tvinnade de två sladdarna med varandra funkar det. Lars H. Quote
Micael Posted April 8, 2007 Author Posted April 8, 2007 Hmm... Det ska jag prova. Jag kollade på Fords egen kabel till VR-sensron. Den var varken skärmad eller tvinnad :unsure: Nu har jag provat med en gammal antennkabel som är skärmad. Men det blev inte bättre. Men å andra sidan har jag problem med laddnigen så jag måste reda ut det innan. Quote
Lars H Posted April 9, 2007 Posted April 9, 2007 Om din givare är som på min motor (volvo) så funkar bara givaren med +kabel på rätt tråd. Fick växla en gång för att få signal. Lars H Quote
Arrowsmith Posted April 9, 2007 Posted April 9, 2007 lägg av fläktremmen så generatorn står stilla och prova sedan om det fortfarande är problem. Min generator släppte ut "rippel och övertoner" i elsystemet och jag fick linda plus o minus kablarna till min timingcomputer 5 varv genom en ferrit ring och montera två drosslar och en kondensator på kabeln så funkade det. Quote
Micael Posted April 9, 2007 Author Posted April 9, 2007 Det ska jag prova Men först måste jag lösa generatorproblemet. Quote
Micael Posted April 22, 2007 Author Posted April 22, 2007 I dag tog jag första provturen med bilen ihop med Megasquirtet. Den går ju lite orent, måste justera lite till. Jag kan säja att dert blev en helt annan motor med GSXR trottlarna och MS. En rapphet i gasen som inte fanns förut. Givietvis fick jaag motorstopp i stora korset i centrum. Men det var det värt :) Nu skall här kollas logfiler Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.