Alverby Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Skulle vilja ha era tankar och funderingar angående mina motor och växellåds fästen. Kommer dom att hålla, bör jag ändra något allt är av intresse. Motorkuddarna är Biltemas :515: kuddar till volvo 740 med b230. Likaså växellåds kudden. Kanse i klenaste laget men det får duga ett tag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Mycket snyggt utfört! Ser definitivt ut att hålla tycker jag. Personligen jag hade dock monterat dom främre i vinkel för att ta upp sidobelastning bättre vi kurvtagning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Ser ut att vara 3 mm plåt? I så fall, utan att räkna på det (kan inte...), så säger min magkänsla att det absolut håller. Men du bör nog byta oljefilter :515: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alverby Posted March 9, 2007 Author Share Posted March 9, 2007 Läste en tråd här på forumet efter det att jag gort motorfästena och där stog det att man skulle montera dom med lutning. Om man gör en ring runt vevaxeln och monterar motorfästena som en tangent till cirkeln så skulle det bara bli drag och tryck påkänningar på fästena, men det får bli en senare fråga om jag gör om dom eller inte. Fästena är 3 mm varmvalsat, rätt segt alltså :wacko: . Och in mot blocket så är det 2 st 3mm på varandra för att få lite bätre hållbarhet runt skruvarna. Oljefiltret tror jag att jag skall använda, det är ju nytt ;) . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 jo det är riktigt med cirkeln. man kan också luta dem så de tar emot motorn vid kraftig inbromsning. titta på t.ex. Volvo Amazon eller 140 för exempel så förstår ni hur jag menar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts