Jump to content

Leder


Baalzamon

Recommended Posts

Vet inte riktigt vilka dimensioner jag skall ha, hade eventuellt tänkt använda dem till bärarmarna bak. Har inte riktigt tänkt färdigt ännu. :) Hur ser de ut på nära håll, är det helt enkelt en bussning inuti bara?

Link to comment
Share on other sites

Hejsan Plyshe,

Låter intressan för framtiden. Jag har nu 12 mm oskyddat. Dessa lärväl inte hålla särskillt länge. Jag kommer gärna tillbaka den dagen min nuvarande är slut, om du då fortfarande försäljer dessa med dammskydd.

m :D h

Janne

Link to comment
Share on other sites

en nära vän körde rally med en 940 -98 där allt var ombyggt med unibolts liknande den på bilden både till framvagn och bakvagnen.

Vi köpte allt i den vägen via Sverull som säljer SKF's sortiment på länklager.

sverulls länklager från skf överträffade alla andra fabrikat som testades.

lägg noga märke till att det finns en uppsjö med suspekta skitlager på

drift i många butiker till en billig penning och de är mycket sällan värt att satsa på.

Det skulle ju vara lätt att hålla sej för skratt om en hjulupphängning brister i farten....

naturligtvis finns det även många andra bra fabrikat på marknaden förutom skf...

men kom ihåg att du oftast får det du betalar för så att säga...

Link to comment
Share on other sites

Det är alltså ett lager inuti de där grejerna? Det är svårt att se på bilden om det är lager eller bara en bussning. Förmodligen klarar jag mig bra med bara bussningar, det sitter det ju original på vanliga bilar...

Link to comment
Share on other sites

Nej du men du kan få köpa av mig!

Har alla dim du kan tänka dig!

Kan fås m smörjnippel o damskydd oxå!

Mj Häskraft 073-1816475

Tjena vad e det för märke på dina unibolts? Har du ngr riktpriser? Jag funderar på att köpa spindlarna av dig så då kanske man kan deala till sig bra pris på "unisar" till spindlarna ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte uniballs för en månad sen.

Fabrikat: Askubal

Dimension: KA12D utan smörjnippel (M12)

Pris: 4st för 516kr inkl. frakt och moms.

Finns dyrare men jag börjar med detta..

Priser finns från ca 95+moms till ca300+moms olika modeller och storlekar.

Ring Kontima AB eller beställ direkt via mail.

http://www.kontima.se/

Link to comment
Share on other sites

jag har ett märke som heter rodobal. De finns i flera olika varianter men de har alla samma eller liknande yttermått.

Typ...

...Standard

-Heavy-duty

-Motorsport

Osv.

En bra standardlänk m smörjning Kostar ca 200:- st + Moms (M16).

Mindre varianter kostar såklart mindre.

Det finns även damkåpor i neopren för runt 50:- +moms.

Jag har valt artt gå upp till M16 i hjulupphängningarna istället för M12 som många använder. Detta för att jag tycker det ser rejält och bra ut ...lite overkill säkert men hellre det.

Det blir också billigare än att satsa på tex. motorsport serien som då skulle kosta ca 500:- +moms för en M16

Motorsport serien är tänkt för dem som vill braka runt i rallyskogen i 200 knyck m 1,5 ton bil. === extrema påfrestningar och inget vi behöver till våra småbilar.

Mj Hästkraft

Mattias 073-1816475

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...