Jump to content

Funderar Mer Och Mer På En Mk


_coffe_

Recommended Posts

jaha, så har jag kommit till det stadiet då jag inte riktigt vet hur jag ska göra.... jag har själv insett nu att det kanske inte var det enklaste att svetsa ihop en ram själv.... speciellt inte när man som jag, inte har några förkunskaper alls när det kommer till att svetsa å kapa rörbitar rakt :prop:

funderingarna går mer och mer över på att kanske köpa hem ett färdigt chassi från mk indy, då det är dom som har fallit mig bäst i smaken, plus att deras kit redan passar min pinto :lol:

lite frågor till er då som har byggt och beställt indysar:

1. Vad ungefär kostar frakten?

2. Förutom själva ramen, vad är det mer som är absolut nödvändigt att beställa? Det kanske är lika bra att beställa med noskon, shuttlen å bärarmar?

Trodde jag hade mer frågor, men dom kanske kommer under tiden :prop:

Link to comment
Share on other sites

Tror vi betalade ca: 8000 kr + för vår frakt.

Du bör beställa de modifierade spindlarna, oljetråg samt en kortad kardan och styrväxel.... det lönar sig!

Även tank, motorfästen för pinto och svetsade fästen för alla bromsslangar och lampor fram...

fästena är inte standard och kommer inte med om man inte säger till om det!

Nu behöver du bara en popnittång, borrmaskin och tid! ;)

KÖP PULVERLACKAT O KLART! Och håll tummarna för att allt kommer fram och oskadat!

för 60-70 tkr har du ett bra kit!

Link to comment
Share on other sites

Sambeställning med 5 kit så kröp frakten ner till 3100:- per bil. Så det finns pengar att spara om man går ihop.

Dessutom kom allt på lastbil som packades av MK och på så sätt slapp vi de fruktade transportskadorna.

Link to comment
Share on other sites

Hon har börjat inse att det är en nödvändighet att ha en egen bil om vi skall umgås :wacko: vad gör man inte för att kunna vara i garaget!

Ja! hon åkte med i den gamla 7an dock med blandade känslor :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Då ska vi se, har ju inte varit så aktiv på detta forumet på ett tag, tyvärr... Men nu när jag har börjat surfa runt lite här igen har jag till min förvåning sett att michael har börjat som återförsäljare av MK här i Sverige... Detta gör min riktigt glad för nu har vi en vi kan vända oss till när vi vill beställa, vilket jag kommer att göra snart och då en MK ;)

Jag tänkte bara kolla med er, vad är det mer förrutom standardkitet (ram, glasfiberdelar, bärarmar o.dyl) som jag behöver eller som kan vara bra att beställa extra?

Link to comment
Share on other sites

Jag har beställt Delux kitet , nya främre hjulnav, bränsletank, pulverlack, kardan, kabelmatta, avgasrör grenrör och ljuddämpare för Pinto , kulleder för framvag och en aeroscreen. Det enda som jag inte är nöjd är aero screenet som inte är så bra gjort men resten är kanon. Den som Westfiel säljer är finnare men vet inte om den passar på Mk . Sen bygger jag på Sierra delar och det är inte mycket som krevs för att ha en komplet bil.

Lycka till.

Edited by sorin
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sorin!

Vad gav du för hela det kittet?

Hur mycket tid sparar man på det med jämförelsen att bygga allt själv? Personligen tycker jag att Westfield är de snyggaste jag sett men de är lite dyrare?

Vet inte om jag ska köpa kit elelr bygga allt själv. Man blir ju så mycket mer nöjd om man bygger altl själv. Men orkar man detta?=)

Edited by Arrowsmith
Onödig citering av inlägget direkt ovanför.
Link to comment
Share on other sites

Hej Vestax

Gå in på Michaels hemsida MW-Sportbilar ,där hittar du en pris lista.

Jag tycker att du ska köpa kit och då hinner du inte trötna på den.

Du får gärna komma och titta på min om du vill.

Mvh Sorin

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...