Jump to content

Nummerskyltsbelysning


AlfaRonny

Recommended Posts

skall kolla vad jag kan få fram.. ett dotterbolag till det jag jobbar i tillverkar bakgavel lyftar u-lift

vi använder dom till ambulanser Euro-lans och till bussar och handikappfordon karosseriverken

skall se om jag hinner sticka iväg i morgon och mäta lite.. har själv funderat på ovanstårnde..men det e ju fråga om vikt oxå :unsure:

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

ursäkta dröjsmålet..

mätte på ett broms ljus idag.. ganska så stora.. bredd 105 mm höjd (monterad) 55mmtjocklek 42mm

i katalogen stod 122 kr+ moms..

firma http://www.karosseritillbehor.com/

finns i

Malmö och Sundbyberg..

katalogen går att ladda ner som PDF..

lycka till

:racesmile:

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

Jag har åkt Alfa i 20 år och kan i vissa fall hålla med Thomas.

Men det är viktigt att påtala att det gäller vissa 70 och 80 -talsbilar och i huvudsak el, rost och växellänkage problem. Idag tror jag att Alfas kvalitet är som medelbilen men den breda allmänheten tror fortfarande att de är rostburkar.

Se bara vad lite rost gjorde för Mercedes kvalitetsrykte 1997. Problemen är bevisligen helt borta sedan 2003 men ryktet att MB rostar kraftigt lever kvar.

Vad många glömmer bort är att motorer och mekanik är mycket stryktåligt på Alfa och håller mycket hög kvalité. Konstigt att inte fler använder dessa i sjuor tillsammans med Ford-låda.

Jag har genom åren åkt både Volvo, Mercedes, BMW, Alfa och Fiat och kan kort sammanfatta detta med att Alfan och Fiaten är de bilar som jag haft minst motor problem med. BMW är den bil som jag (och alla BMW ägare i min bekantskapskrets) haft mest problem med, dessutom var den krångligast att meka med, mycket specialverktyg krävs. Jag tycker det är konstigt att BMW ofta anses ha de nöjdaste ägarna men antar att de har att göra med att undersökningarna görs under de första åren när servisen är gratis.

Min gamla rostiga Merca är jag totalt sett mest nöjd med.

Väldigt OT men ändå

:)

Link to comment
Share on other sites

Stämmer att jag inte ägt Alfa. men enligt många tester i tidningar m.m. så är det vanligt att grejorna ramlar loss såsom handskfack. reglage etc. motorerna tycker jag verkar mycket intressant. twinspark t.ex. o deras GTV 6 är läcker och sången ljuvlig. såg på Topgear när de testade TVR och där lossnade massa saker också.

Link to comment
Share on other sites

Vi har en ung kille i sportvagnsklubben som körde Porsche 924 med diverse småproblem. Då köpte han en gammal Alfa GTV istället, sen dess har man inte sett till honom alls. Kopplingshuset sprack och gick av på mitten, det tyckte iaf jag var ett skumt fel, på en "robust" motor.

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=2270...c&start=210

...men det kan ju vara tillfälligheter

Link to comment
Share on other sites

Anledninget till att kopplingshus kan spricka på Alfa med motor fram /låda bak... gummiknutarna i kardanen blir dåliga pga ålder.. och om man byter dom tappar man ballanseringen i kardanen.. sedan om växellåds kuddarna oxå blivit gammla och man gasar hårt :unsure: ..gör inte alla det??... så viker sig lådan upp och struten i vilket det bakre svänghjulet är lagrat bryts loss.. helt enkelt för mycket mos.. :lol:

det skall sitta ett litet gummi stopp över struten som dämpar ev vibrationer... men när växellåds fästena går sönder går stoppet oxå sönder och därmed struten..hände mig vid ett rödljus.. mycket irriterande ljud.. :mad: för gammal för tok börnande numera.. :racesmile: i alla fall med min Alfa..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...