Jump to content

Vad Kostar Pulverlack Egentligen?


Morty

Recommended Posts

Hej!

Funderade fram och tillbaka hur jag skulle ytbehandla mina länkarmar till min MK Indy. Var först inne på att våtlackera dem med epoxigrund och 2 komp billack. Efter att ha frågat ett antal kompisar på jobbet om vad de trodde var bäst fick jag rådet att pulverlackera dem.

Jag letade reda på en lokal Pulverlackare och ringde och frågade om pris och färg.

Blev lite förvånad när jag fick ett pris på 100kr för en färg som påminner om blästrad aluminium. Om jag valde svart färg fick jag jobbet gjort för 50kr.

Sagt och gjort så åkte jag dit dagen efter på lunchen med mina länkarmar. Han tittade på dem och visade färgprover. Två dagar senare var de färdiga och jag hämtade dem och betalade 100kr för alla åtta länkarmarna, samtidigt som jag lämnade de bakre navhållarna för lackering.

Är det fler än jag som tycker att det verkar vansinnigt billigt för att få åtta länkarmar pulverlackerade?

Provar även att bifoga två bilder på provmontering efter lack.

post-696-1171056773_thumb.jpg

post-696-1171056817_thumb.jpg

Edited by Morty
Link to comment
Share on other sites

Givetvis ska allt lackeras. Det var bara en provmontering som jag var tvungen att göra.......

Tyvärr kan jag inte pulverlacka spindlar och framnav eftersom bitarna bakas i 220°C.

Mvh

Magnus

Link to comment
Share on other sites

Pulverlack är väldigt sympatiskt, och förvånansvärt billigt. Lämnade in min ram för pulverlack. Blev hur snyggt som helst, tog ett par dar och kostade bara 1500:-. Tycker jag är riktigt billigt för att slippa handla färg och stå och pensla ramen och ideligen upptäcka ett antal rör som inte blivit målat på baksidan. Klart prisvärt.

Link to comment
Share on other sites

hmm jag förstår inte varför inte spindlarna skulle kunna pulverlackas..

225 grader borde inte kunna förstöra något.. bara man täcker spindeltappen,

och anliggningsytan för bromsok och konorna, borde det inte innebära några problem.. eller??

Link to comment
Share on other sites

Visst kan man pulverlacka spindlarna om de inte har inpressade lager med fett och tätningar som mina spindlar och spindelleder har.

Fredrik, om du inte hittar en lämplig pulverlackare i ditt närområde så hör av dig så löser vi det på något sätt.

Den här lackaren kan ta hela ramen om jag känner för det. Men jag är lite orolig för priset......

Mvh

Magnus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...