Mulle Meck Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 Var på Harald Nyborg igår o fyndade ett stativ till vinkelslip, kostade 89 kr, så jag köpte för att testa, trodde inte så mycket på det hela, men efter att ha monterat ihop det hela, o skruvat fast i arbetsbänken, så blev jag positivt överaskad! Bara till att märka ut med gradskiva o kapa, fungerar klockrent! Art.Nr 5645 http://www.harald-nyborg.se/merinfo.asp?va...10&KundeID= Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 kommer jag klart att köpa.. :thumbup: Jula tar ca: 450 för sin liknande... :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 Hmm... blir nog en sväng förbi Harald för mig också idag! För 89:- låter det ju klart användbart - vi har iofs redan en bandsåg från Harald men denna lösningen kan ju vara ett bra komplement. Tack för tipset! :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 jepps... då står den färdigmonterad på köksbänken... skall bli skoj att testa den IRL oxså.. :) tack för tippset.. :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 Passar vilken vinkelslip som helst eller behöver en specialvariant också den från Harald? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 För att klara långa snitt satte vi våran på ett par gejdrar till kakelskärare. Till spånskivan har vi gjort en tabell för att enkelt kunna mäta ut vinklar med mycket stor nogranhet. Jag försöker bifoga bild och vinkellista. Bengt Kapbordsmall.zip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 kan rekomendera en stor vinkelslip.. då en 125mm kapskiva snart blir så liten så navet slår i rören.. :angry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted February 8, 2007 Share Posted February 8, 2007 tydligen är de populära. var på harald igår då fanns 6 stativ o idag 1 kvar. jag köpte en luftdriven spärrnyckel 149:- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klas Posted April 22, 2007 Share Posted April 22, 2007 Det finns en metallbandsåg på Harlalds som jag använder mig av, kostade ca 1500 när jag köpte. Har endast behövt köpa 2 klingor för att såga allt material. Funkar kanon att kapa rekt och gira med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts