Jump to content

Gts40


Micael

Recommended Posts

Det var ett skämt med en touch av allvar. GTS har haft vissa svårigheter med leveranser och tillförlitlighet för några år sedan. Detta rykte sitter dock kvar i branschen och är väl svårt att glömma.

Inte för att jag gjorde mycket nu för att förbättra det ;)

Men lyckas han och kan presentera en färdig bil med färdiga lösningar så ska jag fundera på att ställa mig i kön

En sökning på GTS ger skiftande svar

Link to comment
Share on other sites

Hubba Hubba Hubba :prop:

Locost-GT40... Nu ser ju framtiden bra mycket ljusare ut. Dom estimerar en färdig med Rover V8 för runt £10-12 000 vilket är just nu ca 135 000 - 160 000kr.

Link to comment
Share on other sites

Visst är det intressant, men efter alla turer man hört runt Darren & GTS så väntar jag nog tills man

fått möjlighet att se en i verkligheten och sett en GTS bil passera SFRO och SBP.

Om nu det överhuvudtaget kommer till skott att bli några GTS 40'or gjorda av Darren....

Link to comment
Share on other sites

Net går nog fortare att bygga en själv än att beställa från Darren. Kan berätta att han inte bättrat sig ett dugg vad det gäller leveranstider och mailsvar! :angry:

Men visst är det en häftig kärra :wub: och har man bara tålamod nog så verkar det ju vara ett fynd!

Link to comment
Share on other sites

De bilar och lösningar som Darren har gjort har sett bra ut. Iallfall enligt mitt otränade öga. Han är mer tekniker och konstruktör än var han är affärsman. Så det är inte jag oroad över.

Men han verkar ju inte kunna sköta sina kunder, vilket är lika illa. Man måste vara på sin vakt när det gäller han.

Det som är lite konstigt är han är hur trevlig som helst att prata med. Jag har haft äran att vara hemma hos honom. Jag kan lova att det fanns grejor där och det var i ett radhus i en förort till London. Min fru höll på att svimma när hon såg en massa stötdämpare på diskbänken. :D

Link to comment
Share on other sites

Håller med!

Han är skittrevlig i telefon och har bra grejer men det hjälper inte när han skiter i sina kunder.

Trist tycker jag för han verkar vara jävligt bra på det på det tekniska.

( tänkte att jag måste skriva nåt positivt efter att ha dissat honom så hårt, men han satt mej rejält på pottan i sommras så jag är fortfarande lite lack på`n.)

Link to comment
Share on other sites

Jag håller med dig Jocke i princip. men i Locsostvärlden är allt tillåtet :D

Skulle kunna tänka mig en bmw 8,12 eller rent av en Audi 8.

Men egentligen ska det vara en Ford :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ni har väl inte missat att det finns svenska leverantörer av GT40-kit också!?! Strömstad närmare bestämt.

http://www.sportscar.se/

Tyvärr vet jag inte om det är möjligt att svetsa ramen själv och bara köpa de delar man själv vill till bygget.

Annars lär det finnas en variant av rörram från Göran som har plåttak och som därmed blir väldigt lik monocoquen, åtminstone för en amatör som mig själv...

Henrik på http://groups.msn.com/Super7Karlstad håller som bäst på med en GT40 från GOX. Spana in bilderna och dregla ner tangentbordet!

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Hörde berättas om en kille som nyss byggt klart sin GT40. Han var lite besviken på bilen i den meningen att den passade mycket bättre för banan än för gatan. Men vadå, den är ju råååå!!

Efter att ha hört en BMW V8 varva ur vid Rosersberg i somras så vet i alla fall jag vad jag skulle leta efter för motor.

De som var där kommer nog ihåg ljudet... :racesmile:

Skall följa GTS40´s utveckling med stort intresse!

Link to comment
Share on other sites

Angående Darrens brev/Johan P ovan:

Min erfarenhet av engelsmän plus vad jag hört om Darren gör att man ska beväpna sig med mycket tålamod. Det finns mycket vilja, men allt tar alltid mycket längre tid i England än vad engelsmän tror.

Speciellt glad är jag att få bekräftelse på att JBA lever vidare. Jag blev mycket förtjust i JBA Falcon på mässan i Stoneleigh i våras, och då låg produktionen nere, och ingen visste vad som skulle ske. Nu kan det bli nästa projekt. GTs-40 lockar också, men jag tror den får en hel del barnsjukdomar. Så den får vänta.

Link to comment
Share on other sites

I och med att Darren anser sig ha blivit mobbad på det engelska locostforumet så har dom jag startat ett eget forum för bara GTS-bilar. Och vad händer???

http://www.gtsoc.co.uk/php/viewtopic.php?t=13 (kolla längst ner)

Som sagt man ska vara utrustad med en stor skopa tålamod om man ksall göra affärer med GTS.

Link to comment
Share on other sites

Känns som kritiken som Darren har fått är befogat mao.

Började söka information först när denna tråden startades och det är ingen rolig

historia att läsa om hur han behandlar sina sk. kunder.

Dock ett bra sätt att dra in pengar till utvecklingskostnader.... :biglaugh2:

Konstigt att han och hans firma lever vidare!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...