mgbgt Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 Hej! Jag har inte en locost men i alla fall en Ford-produkt med liten Lotus-anknytning. Nu har jag köpt på mig MegaJolt och EDIS utrustning som jag ska montera på min Cortina och jag hoppas att någon av er har någon erfarenhet. Jag kör med 1.6 Pinto och enkel Weber och skall använda MAP-sensor på insuget. 1. Vet ni hur 36-1 hjulet skall monteras i förhållande till "strecket" på remskivan? 2. Vad rekommenderas för slang från map-sensorn till insuget. Diameter? Material? Jag har kollat på MS-nordic forumet men det verkar väldigt tyst vad det gäller Megajolt. God Jul TL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 Det kan väl inte ha någon betydelse var "missing tooth" hamnar i förhållande till strecket på remskivan? Saken är väl den att du har det viktiga förhållandet mellan "missing tooth" och din VR sensors inbördes placering. Minns jag rätt så ska du ha exakt 90 grader inbördes vinkel mellan dom på en 4-cyl. EDIS bil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 Som sagt, det viktiga är när "missing tooth" passerar VR-givaren, 90 grader före öd är korrekt. Slang till MAP-sensor kan vara en vanlig gummislang, 4-6 mm invändigt ungefär. Se bara till att den är så tjockväggig att den inte sugs ihop. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts