Tommie Ibert Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 Nu är äntligen min Dax Rush reggad och klar, riktigt skönt efter allt jobb!! Nu får man bara vänta på att vären kommer tidigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 Gratulerar :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Lundblad Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 Grattis :racesmile: :racesmile: Jag väntar oxså på en tidig vår så det kan bli lite :eclipsee_steering: //Kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 Gratulerar. Allt fungerar eller måste du skruva och förbättra i vinter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 grattis !! :toot: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 grattis!! gärna bilder på bågen.. :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 Grattis! :eclipsee_steering: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 Härligt att se ännu en på vägarna :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 huga va jobbigt att behöva gå hela vintern å bara vänta på våren.... fast de hade man ju kunnat leva me.. :D grattis å lite mer bilder skadar inte.. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 Bågen är en "vanlig" båge på Dax Rush och ser ut så mest för att Dax'en inte har några bärande delar bakom sittbrunnen. Sök lite på nätet vetja! ;) >>Ibert Grattis!!! :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommie Ibert Posted December 19, 2006 Author Share Posted December 19, 2006 Det finns en massa saker som ska förbättras, och i vår börjar ju utsorteringen av chassiet och bromsarna. Bågen är en såkallad RAC båge, som ska vara bra när 911:or vill hänga in framhjulen i sittbrunnen enligt Gary på Dj Sportcars :racesmile: Förhoppningsvis så slipper jag testa det och den styvar ju upp ramen rätt bra med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matz Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Riktigt snyggt bygge! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Snygg instrumentpanel. Hayabusans instrument passar som en smäck på en bilbräda... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 (edited) Vad har du för dimension på bakfälgarna/däcken... Har också OZ Superleggera Cup och har 205/50-15 på dem men till mina Rush-skärmar tycker jag att de ser för små ut alternativt att skärmarna är för stora. EDIT: Kul att se att någon lägger de extra $$$ det kostar för deras camberkompenserande framvagn! :racesmile: Edited December 19, 2006 by Friberg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 tack för bilderna på bågen.. intressant konstruktion.. bygget ser bra ut för mina amatörögon.. :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 Ser bra ut! Inga problem att besiktiga med Hayabusa eller? Lite nyfiken för jag håller också på att bygga ihop en Dax Rush MC, men har varit lite kluven vilken motor som skall stoppas i. Vad sa dom om effekten kontra vikten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 (edited) Låt oss gissa att vikten på bilen ligger någonstans runt 800kg.... Edited December 23, 2006 by Fredrik i Trollhättan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted December 25, 2006 Share Posted December 25, 2006 Jo vikta upp bilen kanske vissa har gjort, men i så fall får man vikta upp runt 350kg på en Dax Rush Mc. Låter inte det lite mycket? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted December 25, 2006 Share Posted December 25, 2006 Det finns inga alternativ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kumlan Posted December 26, 2006 Share Posted December 26, 2006 :racesmile: Grattis! Var själv ut och köred på julafton som tomte. Har filmat en julhälsning som jag ska få hjälp att lägga in här någonstans. God Jul på er alla läsare här! :hypocrite: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libell Posted December 30, 2006 Share Posted December 30, 2006 Gratulerar , jag lovar att du kommer att få en mycket rolig sommar :D . Första gången man fick låta busa´n arbeta för fullt är en skön upplevelse :w00t2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XTR Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 Undrar lite över insugsplenumet. Det åker på turbo sen va?? nuvarande arrangemang ser ut att strypa luftflödet mycket. Du har väl sprut på den, så då kan du ju åka med tex. pipercross filter. MVH mattias K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommie Ibert Posted June 23, 2007 Author Share Posted June 23, 2007 Efter mycket pyssel med nytt grenrör, intercooler, slangdragning med mera. Så kunde jag nu i veckan testköra den till största delen hemsnickrade turbo konverteringen. Först blev det ett par test vändor på 0,2bar bara för att se hur den beter sig. Motorn kändes grymt stark men utan någon riktig effekt puckel, mer som en stor sugmotor. Skruvade upp laddtrycket till 0,7bar (som borde ge ca 250hk) och nu skjuter den på riktigt bra. Det känns nästan inte som om man kommer behöva mer effekt. Man kan ladda upp till ca 1,3bar med dom prylarna som är i motorn nu vilket bör ge 370hk, men den blir nog relativt svårkörd då. Det som jag blir lite funderande över är hur någon kan åka runt med dom här effekterna på en motorcykel. :wacko: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XTR Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 Underbart!!! De där motorerna är som gjorda för turbo konvertering... Har du köpt grejjer av Mc Xpress för konverteringen eller köpte du en del via Dax motortrimmare (Holeshot racing?). Jag själv har modifierat min BB motor med Cometic lågkomp packning och ARP pinnbultat topplock. Vad åker du med för turbo och hur täcker du för turboinstallationen. Jag kommer precis som du att åka med utvinklade motorrums plåtar. Räcker detta eller blir det ytterligare en kåpa på turbosidan **Nyfiken** (Jag har precis gjort SFRO 1 med ett chassibygge från grunden, så jag har långt kvar...) suck.... // Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommie Ibert Posted June 24, 2007 Author Share Posted June 24, 2007 Plenum och sprut är köpt från Mcxpress, resten är hemsnickrat. Holeshot Racing är bara återförsäljare åt Mcxpress, så det är samma prylar. Turbon är en kkk24 från Volvo s60r, och aluminium kåpan på sidan kommer tyvärr inte täcka hela turbon. Det fanns desvärre ingen plats att vika ner grenröret för min styrstång är i vägen då bilen är vänsterstyrd. På dom högerstyrda Rusharna kan dom åka med ett turbogrenrör för hoj, och dessa sitter mycket tightare längs blocket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XTR Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Det var intressant med Holeshot racing... Borde anat att Marklund låg bakom deras grejjer. Han är ju världsledande innom överladdning av busan... Ska kontakta Erik snart igen då jag behöver hjälp med att bygga om en motor plugg för oljeanslutning till turbon. Skulle vara trevligt att se ditt bygge live någongång och framförallt höra ljudet... Emmaboda??? mvh Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 När jag pratade med andersson turbo i väsby för några år sen....hade han fått en provtur i denna bil ! o den gick som fan sa han. Men va hände sen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.