Jump to content

Recommended Posts

Posted

huga va jobbigt att behöva gå hela vintern å bara vänta på våren.... fast de hade man ju kunnat leva me.. :D

grattis å lite mer bilder skadar inte.. :)

Posted

Bågen är en "vanlig" båge på Dax Rush och ser ut så mest för att Dax'en inte har några bärande delar bakom sittbrunnen. Sök lite på nätet vetja! ;)

>>Ibert

Grattis!!! :racesmile:

Posted

Det finns en massa saker som ska förbättras, och i vår börjar ju utsorteringen av chassiet och bromsarna.

Bågen är en såkallad RAC båge, som ska vara bra när 911:or vill hänga in framhjulen i sittbrunnen enligt Gary på Dj Sportcars :racesmile: Förhoppningsvis så slipper jag testa det och den styvar ju upp ramen rätt bra med.

post-131-1166515789.jpgpost-131-1166515775.jpgpost-131-1166515782.jpg

post-131-1166515770.jpgpost-131-1166515796.jpg

Posted (edited)

Vad har du för dimension på bakfälgarna/däcken... Har också OZ Superleggera Cup och har 205/50-15 på dem men till mina Rush-skärmar tycker jag att de ser för små ut alternativt att skärmarna är för stora.

EDIT: Kul att se att någon lägger de extra $$$ det kostar för deras camberkompenserande framvagn! :racesmile:

Edited by Friberg
Posted

tack för bilderna på bågen.. intressant konstruktion..

bygget ser bra ut för mina amatörögon..

:racesmile:

Posted

Ser bra ut!

Inga problem att besiktiga med Hayabusa eller?

Lite nyfiken för jag håller också på att bygga ihop en Dax Rush MC, men har varit lite kluven vilken motor som skall stoppas i.

Vad sa dom om effekten kontra vikten?

Posted

Jo vikta upp bilen kanske vissa har gjort, men i så fall får man vikta upp runt 350kg på en Dax Rush Mc. Låter inte det lite mycket?

Posted

:racesmile: Grattis!

Var själv ut och köred på julafton som tomte. Har filmat en julhälsning som jag ska få hjälp att lägga in här någonstans.

God Jul på er alla läsare här! :hypocrite:

Posted

Gratulerar , jag lovar att du kommer att få en mycket rolig sommar :D . Första gången man fick låta busa´n arbeta för fullt är en skön upplevelse :w00t2:

  • 3 weeks later...
Posted

Undrar lite över insugsplenumet. Det åker på turbo sen va?? nuvarande arrangemang ser ut att strypa luftflödet mycket. Du har väl sprut på den, så då kan du ju åka med tex. pipercross filter.

MVH

mattias K

  • 5 months later...
Posted

Efter mycket pyssel med nytt grenrör, intercooler, slangdragning med mera. Så kunde jag nu i veckan testköra den till största delen hemsnickrade turbo konverteringen. Först blev det ett par test vändor på 0,2bar bara för att se hur den beter sig. Motorn kändes grymt stark men utan någon riktig effekt puckel, mer som en stor sugmotor. Skruvade upp laddtrycket till 0,7bar (som borde ge ca 250hk) och nu skjuter den på riktigt bra. Det känns nästan inte som om man kommer behöva mer effekt. Man kan ladda upp till ca 1,3bar med dom prylarna som är i motorn nu vilket bör ge 370hk, men den blir nog relativt svårkörd då. Det som jag blir lite funderande över är hur någon kan åka runt med dom här effekterna på en motorcykel. :wacko:

post-131-1182605211_thumb.jpg

post-131-1182605020_thumb.jpg

post-131-1182606872_thumb.jpg

Posted

Underbart!!!

De där motorerna är som gjorda för turbo konvertering... Har du köpt grejjer av Mc Xpress för konverteringen eller köpte du en del via Dax motortrimmare (Holeshot racing?). Jag själv har modifierat min BB motor med Cometic lågkomp packning och ARP pinnbultat topplock. Vad åker du med för turbo och hur täcker du för turboinstallationen. Jag kommer precis som du att åka med utvinklade motorrums plåtar. Räcker detta eller blir det ytterligare en kåpa på turbosidan **Nyfiken**

(Jag har precis gjort SFRO 1 med ett chassibygge från grunden, så jag har långt kvar...) suck....

// Mattias

Posted

Plenum och sprut är köpt från Mcxpress, resten är hemsnickrat. Holeshot Racing är bara återförsäljare åt Mcxpress, så det är samma prylar. Turbon är en kkk24 från Volvo s60r, och aluminium kåpan på sidan kommer tyvärr inte täcka hela turbon. Det fanns desvärre ingen plats att vika ner grenröret för min styrstång är i vägen då bilen är vänsterstyrd. På dom högerstyrda Rusharna kan dom åka med ett turbogrenrör för hoj, och dessa sitter mycket tightare längs blocket.

Posted

Det var intressant med Holeshot racing... Borde anat att Marklund låg bakom deras grejjer. Han är ju världsledande innom överladdning av busan... Ska kontakta Erik snart igen då jag behöver hjälp med att bygga om en motor plugg för oljeanslutning till turbon. Skulle vara trevligt att se ditt bygge live någongång och framförallt höra ljudet... Emmaboda???

mvh

Mattias

  • 5 years later...
Guest micke r1
Posted

När jag pratade med andersson turbo i väsby för några år sen....hade han fått en provtur i denna bil ! o den gick som fan sa han.

Men va hände sen ?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...