Jump to content

Mega Squirt


Recommended Posts

Hej alla elektriska superkillar!

Jag har tröttnat på mitt :angry: elsystem i motorn . och nu vill jag köpa ett ms system som passar till min motor och det är en 2,9l ford v6 -95 eller nått! så pojkar knacka fram et bra svar som jag kan sätta på ms forumet.

mvh leffe

Link to comment
Share on other sites

Tjena Janne mannen!

Det finns inget tandhjul.vad skall jag önska för att få mset helt komplett .givetvis med ett elschema för inkoppling på motorn. märkväl att jag är en av de sämsta mekanikerna på detta forum och behöver mängder med hjälp i detta fall!!

min köpe annons kan ni skriva här så copierar jag den och om det inte blir bra då så har ja någon att skyllapå. :wub:

Link to comment
Share on other sites

av ren nyfikenhet, vad är det för givare?

Nej, Leffe jag ska inte köpa dom. :D

Ang tändhjul så finns det att köpa på ford ganska billigt om jag inte missminner mig.

Edited by Micael
Link to comment
Share on other sites

Det finns bra möjligheter att använda original fördelare med tändmodul, det är TFI-tändning så MS kan styra den med små ändringar. 2.9 är en tacksam motor att konvertera till MS, jag har faktiskt på prov byggt en plug'n play adapter till min bruks-Sierra med 2.9, bara provstartad med MS i och för sig men det funkade utmärkt att bara plugga in MS-boxen istället för Fords databox, och dra en vakuumslang till MAP-sensorn.

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Det är de vanliga STD AX1 och TX3 givarna.

Jag har alltid minst ett par hemma av varje sort på hyllan

så det finns till er båda om det skulle behövas :lol:

Bra att veta

Får se om man orkar hålla på med Easyterm eller byta motstånden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...