Leffe Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Hej alla elektriska superkillar! Jag har tröttnat på mitt :angry: elsystem i motorn . och nu vill jag köpa ett ms system som passar till min motor och det är en 2,9l ford v6 -95 eller nått! så pojkar knacka fram et bra svar som jag kan sätta på ms forumet. mvh leffe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=4363 Jag tror kontentan var att ett MS1 v3.0 klarar de flesta applikationer. Finns det något tandhjul på den moroten? /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Om inte, kan man inte använda startmotorkransen på svänghjulet och hallgivare från passande bil. Volvo 360 har en smidig givare som sitter på toppen av sprängkåpan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 ' Är det inte lite grinigt om man ska köra "missing tooth" :P /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leffe Posted December 5, 2006 Author Share Posted December 5, 2006 Tjena Janne mannen! Det finns inget tandhjul.vad skall jag önska för att få mset helt komplett .givetvis med ett elschema för inkoppling på motorn. märkväl att jag är en av de sämsta mekanikerna på detta forum och behöver mängder med hjälp i detta fall!! min köpe annons kan ni skriva här så copierar jag den och om det inte blir bra då så har ja någon att skyllapå. :wub: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Tjena Leffe! Vad var det för motor nu igen, ford V6 2,8 liter? Är det en insprutare? Finns där fördelare? /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Jag har ett sprillans nytt färdig lött MS V2.2 liggande inkl. lika nytt reläkort med reläer och två tempgivare för luft och vatten om du är intresserad... skicka PM i fall intresse finns Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Se där. Nu behöver du ju inte skriva någon annons... :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 (edited) av ren nyfikenhet, vad är det för givare? Nej, Leffe jag ska inte köpa dom. :D Ang tändhjul så finns det att köpa på ford ganska billigt om jag inte missminner mig. Edited December 5, 2006 by Micael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Det är bara att slå till Leffe! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Det är de vanliga STD AX1 och TX3 givarna. Jag har alltid minst ett par hemma av varje sort på hyllan så det finns till er båda om det skulle behövas :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leffe Posted December 5, 2006 Author Share Posted December 5, 2006 Blri det problem att köra tändningen också? För jag vill inte ha orginal härvan kvar av lite olika anledningar!!!!!!!!!!!! :angry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Det finns bra möjligheter att använda original fördelare med tändmodul, det är TFI-tändning så MS kan styra den med små ändringar. 2.9 är en tacksam motor att konvertera till MS, jag har faktiskt på prov byggt en plug'n play adapter till min bruks-Sierra med 2.9, bara provstartad med MS i och för sig men det funkade utmärkt att bara plugga in MS-boxen istället för Fords databox, och dra en vakuumslang till MAP-sensorn. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Det är de vanliga STD AX1 och TX3 givarna. Jag har alltid minst ett par hemma av varje sort på hyllan så det finns till er båda om det skulle behövas :lol: Bra att veta Får se om man orkar hålla på med Easyterm eller byta motstånden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts