stigge Posted November 10, 2006 Posted November 10, 2006 http://www.blocket.se/vi/9607665.htm?ca=10_s :biglaugh2: :biglaugh2: :biglaugh2: :biglaugh2: :biglaugh2: Monteras innan insugetDenna uppfining virvlar runt insugsluften på ett effektivt sätt så att varje liten yta i förbränningsrummet fylls av luft, vilet leder till en väldigt effektiv förbränningen, som i sin tur ökar effekten på ditt fordon. Har en utvändig diameter på 76mm. Verkar detta intressant, surfa då in på vår hemsida och gör en beställning i vår smidiga webbshop! www.stylingbutiken.se Mycket eftertraktat till t.ex Supra Skyline Nissan 200sx, men även till BMW Volvo Saab . På vår hemsida finner du mycket för din bil styling, tuning och ljud produkter: Sportluftfilter, ljuddämpare, turbo, LED under car kit, Neon, Bas, Högtalare, Slutsteg, dumpventiler och mycket annat fint för din bil! Ja herregud, vilket klipp för grabbarna med 740, keps, slutrör modell kaffeburk och snus under läppen. :notworthy: Quote
Drake Posted November 10, 2006 Posted November 10, 2006 Om man får upp den till 20 000 varv kanske det kan funka som en turbo! :biglaugh2: Ja herregud vad lätt det är att lura en del puckon. Vet att det finns en del "vortexprylar" som funkar på trimmade förgasarmotorer med dålig "atomisering" men hur intelligent är det att sätta en en dylik tingest som säkert tar bort hälfen av flödet före insuget? På en insprutare!!! Puckon :prop: Quote
Michael Th Posted November 10, 2006 Posted November 10, 2006 kommer ni ihåg tiden då folk la lödtenn i bensin tanken `` metaloy´´tabletter.. alla tider har sina lurendrejeri.. :angry: simma lungt :racesmile: Quote
Acke Posted November 10, 2006 Posted November 10, 2006 finns ju oxså någon form av magnetpryl att sätta över bränsleledningen som skall sänka bensinförbrukningen.... :wacko: de tragiska i det hela är att de säkert tjänar ganska bra pengar på skiten.. :( Quote
Thomas Posted November 10, 2006 Posted November 10, 2006 sån snurra tänkte jag tillverka på -80 talet. om den är tillr. stor så bromsar den inte, och kan man få en bättre blandning genom swirl så är mycket vunnet. mindre bränsle mer effekt. men hade det varit enkelt så hade bilfabrikanterna redan std-monterat det. Quote
stigge Posted November 10, 2006 Author Posted November 10, 2006 Jag jobbade ett antal år med forskning och tester av olika bränslen och avgasreningsapplikationer på tunga dieselmotorer. Och eftersom det var på universitet ringde en ansenlig mängd uppfinnarjockar och stollar som ville att vi skulle rigga någon vanlig bensinmotor i bromsbänken för att testa deras superprodukter. Gratis förstås. Skulle inte tro det, sörru. :P Det skickades kompendier och bilder och e-postades. Intresset svalnade rejält när vi presenterade kostnaden - som låg på i runda slängar 20 000 spänn per dag i labbet. Piller i tanken, grunkor att montera på inkommande bränsleledning, hysch-hyschgrejor mellan luftburken och gasspjället, revolutionerande kamaxelmodeller med dito drivsystem. Väteperoxidinsprutning. Rubbet. :biglaugh2: Quote
Drake Posted November 10, 2006 Posted November 10, 2006 Finns det nåt som funkar då??? Lite sådär locost då, förutom en dremel? Planad topp och malkulor???????? Quote
stigge Posted November 11, 2006 Author Posted November 11, 2006 (edited) Finns det nåt som funkar då???Lite sådär locost då, förutom en dremel? Planad topp och malkulor???????? här är grejen för dig! What is the SABER Electronic Dump Valve?The main feature of the SABER-EDV is the simulation of the DUMP VALVE PSSSSST sound but without the cost of a big turbo conversion. The SABER-EDV WILL NOT increase your insurance premium. :biglaugh2: 1. FITS ALL CARS, INCLUDING PETROL, DIESEL, NON-TURBO AND TURBO CARS 2. COMPACT UNIT 3. THE SABER COMES COMPLETE WITH ALL NECCESSARY WIRING, CONNECTORS, MICRO SWITCH AND BRACKET 4. 80 WATT HIGH OUTPUT SPEAKER FOR MAXIMUM VOLUME AND CLARITY 5. EASY 5-WIRE INSTALLATION 6. MICRO SWITCH TO TRIGGER THE SABER ONLY WHEN THROTTLE PEDAL IS RELEASED 7. EASY 1 HOUR INSTALLATION 8. 130db Vad mer kan man begära?? :notworthy: :racesmile: Om du tvivlar på konceptet, ladda ner den lilla demofilmen: Se själv, ojoj vilken effekt! :prop: Edited November 11, 2006 by stigge Quote
Rikard Larsson Posted November 11, 2006 Posted November 11, 2006 Amen va fan håller folk på med. Blir så trött, det värsta är väl att skiten säljer. Jag och en kompis skojade häromdan om ett konstgjort pyschljud med en lite minikompressor och dump, vi var väldigt långt ifrån allvarliga. Mer, tänk om nån får för sig att ha konstgjort dumpljud, haha... Oj så fel vi hade... Quote
Arrowsmith Posted November 11, 2006 Posted November 11, 2006 Men snälla nån..... Det finns alltså folk som köper sådanthär ???? :blink: Då behöver dom ju hjälp .... ( och jag menar inte med bilen) Quote
stigge Posted November 11, 2006 Author Posted November 11, 2006 Äsch, det är bara gammal klassiskt titta-på-mig-sjuka. Ärligt talat, hur många har nytta av sin bakspoiler? Dimljusen? Jättefälgarna? Och hur många monterar dessa öppna dumpventiler för att det ska vara verklig nytta? Det diskuteras på yngre motorforum om vilken dump som genererar högsta ljudpyset. :biglaugh2: Well well. Locoststuket tilltalar mig. Avskalat, ändamålsenligt och tidlöst. /surgubbe, 42 som faktiskt har extrautrustat dieselvolvon. Med en totalt värdelös original mugghållare. Quote
apex Posted November 11, 2006 Posted November 11, 2006 (edited) Motaloy eller Motalloy har jag för mig att det hette. Det finns grejer i gränslandet oxå: skumgummiluftfilter och speciella tändstift. De är billiga, enkla att installera och utlovar 5 extra hk, de med.... Edited November 11, 2006 by apex Quote
gka Posted November 11, 2006 Posted November 11, 2006 (edited) "Dumpventilen" var bra. :lol: Men inte riktigt trovärdig utan ljudet av den uppvarvande turbinen. Jag tror detta är vad som saknades: Turbo Whistler Fake Turbo Sound BOV all cars Blow off En annan variant på fake-wastegaten och så en plastintercooler bifogas.... :biglaugh2: Vet att jag sett fake-NOS nånstans också. Helt otroligt! Edited November 11, 2006 by gka Quote
Arrowsmith Posted November 11, 2006 Posted November 11, 2006 Låssas att du har pulver i bilen genom att åka runt och blåsa lustgasdimma käckt upplyst av blåa dioder..... Både löjeväckande och dyrt.... 2 flugor i en smäll... :doh: synd att seriösa firmor inte kan stå över sådanthär skit utan tvunget vill göra pengar trots att det blir på bekostnad av sin image. NOS offers their Ntimidator Illuminated LED Purge Kits with a 5lb or 10lb bottle, which means you do not have to have a nitrous kit on your car to enjoy the effects of purging. Create a smoke and light show on your street car or just intimidate your opponent at the races with an Ntimidator purge kit. The Ntimidator kits use 5 bright blue LEDs to light up a plume of Nitrous each time the purge button is pushed. Each kit comes with all necessary components for a simple installation, including a NOS Super Powershot solenoid, push-button switch, relay, a 5-light blue LED, 12''' steel tube, fittings, adapters, bottle, brackets and all necessary wiring. Features: Blue LED lights up a 4ft. plume of released nitrous Complete kit, so an existing nitrous kit is not required Different color LEDs are also seperately available for users who want a different look 5-light design outshines competitive products Quote
Drake Posted November 11, 2006 Posted November 11, 2006 Amen vafan, SLUTA :stop: Jsg mår dåligt när jag ser all den här skiten. :angry: :wild: Det är en SJUK värld vi lever i! :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: Quote
Sören Posted November 12, 2006 Posted November 12, 2006 Är det inte underbart! Där sitter folk och på allvar diskuterar marknadspotentialen för sådana här produkter, gör ekonomiska kalkyler i Excel, ger order om produktionsritningar, tar fram maskiner för att producera skiten, har möten med reklambyråer, engagerar specialister på förpackningar, kanske till och med förhandlar om lån med banken. En mängd människor berörs! Vi kan skratta åt det hela, men de verkligt sjuka är ju de som köper skräpet. Utan marknad, inga produkter. På plussidan: Massa människor får jobb, och vi får något att diskutera! Skitkul! :lol: Quote
SJUAN Posted November 12, 2006 Posted November 12, 2006 Här är en skum variant av LSD http://www.phantomgrip.com/ Quote
Sören Posted November 13, 2006 Posted November 13, 2006 $300. Finns till Ford Escort, Cortina, Focus, Anglia men inte till Sierra. Verkar fungera, men billigare och enklare att köpa en bromsad diff från skroten. Quote
emanuelo Posted November 13, 2006 Posted November 13, 2006 På min moppetid skämtade vi om kolvuppstötarfjäder, kompressionspulver och inte att förglömma stripes.. eller fartränder (men det kan ju vara ngt annat oxå). Quote
stesun Posted November 14, 2006 Posted November 14, 2006 På min moppetid skämtade vi om kolvuppstötarfjäder, kompressionspulver och inte att förglömma stripes.. eller fartränder (men det kan ju vara ngt annat oxå). Snabbgashandtag, för extremt snabba och riviga starter. :D Quote
Rikard Larsson Posted November 14, 2006 Posted November 14, 2006 (edited) Snabbgashandtag, för extremt snabba och riviga starter. :D Som klippt ur Hobbex katalog... Kanske ska höra med dem om de har snabbgaspedal också :D Edited November 14, 2006 by Rikard Larsson Quote
heralue Posted November 14, 2006 Posted November 14, 2006 Här är en skum variant av LSDhttp://www.phantomgrip.com/ Vad är detta ??? Har sett dessa monterade i GT40 byggen oxå (V8 + Audi växellåda) :blink: Quote
SJUAN Posted November 14, 2006 Posted November 14, 2006 Vad är detta ???Har sett dessa monterade i GT40 byggen oxå (V8 + Audi växellåda) :blink: Här ser man lite mera http://www.phantomgrip.com/tech_tips.htm Quote
Micael Posted November 15, 2006 Posted November 15, 2006 Som klippt ur Hobbex katalog...Kanske ska höra med dem om de har snabbgaspedal också :D Snabbgashantagen funkade ju riktigt bra ju..... Från att behöva vrida armen ur led så blev gasen 5 mm lång. Då blev det riktiga riviga starter vill jag lova. Quote
Rikard Larsson Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 Möjligt att denna produkt inte är värdelös, men namnet är det... http://www.blocket.se/vi/7814668.htm?ca=16_s Quote
Sören Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 Priset! Säljer dom det på Systembolaget? Låter som en bluff i mina öron. Skulle tro att det är alkohol blandat med ngt annat. Häll i lite K-sprit i stället, gör nog samma nytta! Quote
Arrowsmith Posted December 8, 2006 Posted December 8, 2006 http://www.potn.co.uk/electric-supercharge...t_c618_8189.htm a dramatic difference with the Generation 2 system, 20 BHP instantly!!!. The Drive was much smoother, quicker acceleration and much more torque. Power increase will differ from car to car obviously however more bhp in all cases, Guaranteed! Quote
Sören Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 Denna grunk funkar nog, men drar förmodligen ur batteriet om den får gå en stund. Då den inte är igång hindrar den väl också flödet, så man förlorar effekt vid normal körning. Quote
Thomas Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 vid full gas så lär inte det kunna flöda fritt utan det bromsar säkert ner flödet då med tanke på hur liten den är och pryttlarna inuti tar plats också, tanken är ju god trots allt Quote
Arrowsmith Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 Att du ska ha nytta av den prylen någon gång under någon som helst förutsättning är enbart en naiv önsketanke ! Quote
Tobbe Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 nu ni :515: har faktiskt sett bromsningar där dom kopplar på en lövblås i insuget på nån jänke pickup.. å visst fan fick dom mer effekt, minns inte exakta siffror, men det var väldigt underhållande att se på :blink: Quote
LUPUS Posted December 10, 2006 Posted December 10, 2006 (edited) en lövblås är väl i allafall på minst 2-3 hp ? vad kan en el fläkt vara på..... 12 X 20 amp max ? --> 240 Watt i stort sett inga HP med extra till täppning av insuget. ta en kompressor som man brukar räka ta 10 % av motor effekten för att ge sin effekt. Jobbar på ett bil företag som haft rena forsknings project på det hela och innan vi får in ca 200volt + stora batteri eller liknande i bilar som standard kan man glömma och hjäpa till med "el" turbo. Ren fysik.... Edited December 12, 2006 by Jocke E Quote
Rikard Larsson Posted December 11, 2006 Posted December 11, 2006 Angående lövblåsen så kan det ju vara så att skillnaden uppkom pga att bilen står stilla när den bromsas och inte har någon fartvind? Ofta ser man ju stora fläktar framför bilar som bromsas i bänk. Quote
Tobbe Posted December 11, 2006 Posted December 11, 2006 Den stod ju stilla både med och utan lövblås.. men lövblåsen koppla dom in direkt vid insuget eller bakom filtret, minns inte riktigt. den tröck alltså in luften i motorn. men i vilket fall är det rätt ruttet att åka runt med en lövblås vid motorn =) och jag skulle välja en vanlig turbo alla gånger.. hehe Quote
Michael Th Posted December 11, 2006 Posted December 11, 2006 Enkelt uttrykt..det finns inga gratishästar att hämta..på något sätt måste man betala.. konstig att det finns dom som fortfarande går på sådana enkla löften om massor av effekt .. bara genom att montera enhet x eller y..suck..stooora Gasspjäll eller stooora ljuddämpare.. sedan händer grejer.. tänk om det vore så enkelt, då skulle alla göra så eller..!!?? :racesmile: Quote
LUPUS Posted December 12, 2006 Posted December 12, 2006 Näää jag tror bara det är så att alla bil tillverkare inte har förstått något :prop: Quote
Tobbe Posted December 12, 2006 Posted December 12, 2006 Det stämmer faktiskt! =) dom har inte fattat att turbo borde finnas som standard i alla bilar.. :prop: Quote
Acke Posted December 12, 2006 Posted December 12, 2006 eller som ex Honda tycker, behöver man respirator så är det en dålig konstruktion i grunden.... hällre 300pollar N/A än 300 me respirator... :) Quote
LUPUS Posted December 12, 2006 Posted December 12, 2006 hrmmm.....hur har du det med vridet då ACKE :515: hehe , nja en honda snurra med en liiiten fin kompressor för låg registeret vore något Quote
Acke Posted December 13, 2006 Posted December 13, 2006 bla K20 som har ställbara kamdrev under gång (max 20 grader) har tillgång till 80% av maxvrid från 2500prm eller så... :) sedan varvar iof jag hällre 9000rpm än å ligger å traktorkör på lågvarv, men de e en smaksak... jag har alltid föredragit 2-taktscrossar före 1-stånkor som varvar 4k.. men de e jag de.. :P Quote
Jocke Posted December 13, 2006 Posted December 13, 2006 Min CRF :wub: klipper runt 10k rpm :P (iofs. har man sällan där å göra), dock är det något visst med 2t även om jag är tvärsåld på 4t!, behåller nog KX'en ett tag till! :D. (Totalt OT, bara så kul å se fler med likn. intressen! :P) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.