Jump to content

Insugs Turbin -höj Effekten, Minska Bränsleförbrk


stigge

Recommended Posts

http://www.blocket.se/vi/9607665.htm?ca=10_s

6186963030.jpg

:biglaugh2: :biglaugh2: :biglaugh2: :biglaugh2: :biglaugh2:

Monteras innan insuget

Denna uppfining virvlar runt insugsluften på ett effektivt sätt så att varje liten yta i förbränningsrummet fylls av luft, vilet leder till en väldigt effektiv förbränningen, som i sin tur ökar effekten på ditt fordon.

Har en utvändig diameter på 76mm.

Verkar detta intressant, surfa då in på vår hemsida och gör en beställning i vår smidiga webbshop!

www.stylingbutiken.se

Mycket eftertraktat till t.ex Supra Skyline Nissan 200sx, men även till BMW Volvo Saab .

På vår hemsida finner du mycket för din bil styling, tuning och ljud produkter:

Sportluftfilter, ljuddämpare, turbo, LED under car kit, Neon, Bas, Högtalare, Slutsteg, dumpventiler och mycket annat fint för din bil!

Ja herregud, vilket klipp för grabbarna med 740, keps, slutrör modell kaffeburk och snus under läppen. :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

Om man får upp den till 20 000 varv kanske det kan funka som en turbo! :biglaugh2:

Ja herregud vad lätt det är att lura en del puckon.

Vet att det finns en del "vortexprylar" som funkar på trimmade förgasarmotorer med dålig "atomisering" men hur intelligent är det att sätta en en dylik tingest som säkert tar bort hälfen av flödet före insuget? På en insprutare!!! Puckon :prop:

Link to comment
Share on other sites

finns ju oxså någon form av magnetpryl att sätta över bränsleledningen som skall sänka bensinförbrukningen.... :wacko:

de tragiska i det hela är att de säkert tjänar ganska bra pengar på skiten.. :(

Link to comment
Share on other sites

sån snurra tänkte jag tillverka på -80 talet. om den är tillr. stor så bromsar den inte, och kan man få en bättre blandning genom swirl så är mycket vunnet. mindre bränsle mer effekt. men hade det varit enkelt så hade bilfabrikanterna redan std-monterat det.

Link to comment
Share on other sites

Jag jobbade ett antal år med forskning och tester av olika bränslen och avgasreningsapplikationer på tunga dieselmotorer. Och eftersom det var på universitet ringde en ansenlig mängd uppfinnarjockar och stollar som ville att vi skulle rigga någon vanlig bensinmotor i bromsbänken för att testa deras superprodukter.

Gratis förstås. Skulle inte tro det, sörru. :P

Det skickades kompendier och bilder och e-postades.

Intresset svalnade rejält när vi presenterade kostnaden - som låg på i runda slängar 20 000 spänn per dag i labbet.

Piller i tanken, grunkor att montera på inkommande bränsleledning, hysch-hyschgrejor mellan luftburken och gasspjället, revolutionerande kamaxelmodeller med dito drivsystem. Väteperoxidinsprutning. Rubbet. :biglaugh2:

Link to comment
Share on other sites

Finns det nåt som funkar då???

Lite sådär locost då, förutom en dremel?

Planad topp och malkulor????????

här är grejen för dig!

saberproduct.jpg

What is the SABER Electronic Dump Valve?

The main feature of the SABER-EDV is the simulation of the DUMP VALVE PSSSSST sound but without the cost of a big turbo conversion. The SABER-EDV WILL NOT increase your insurance premium.

:biglaugh2:
1. FITS ALL CARS, INCLUDING PETROL, DIESEL, NON-TURBO AND TURBO CARS

2. COMPACT UNIT

3. THE SABER COMES COMPLETE WITH ALL NECCESSARY WIRING, CONNECTORS, MICRO SWITCH AND BRACKET

4. 80 WATT HIGH OUTPUT SPEAKER FOR MAXIMUM VOLUME AND CLARITY

5. EASY 5-WIRE INSTALLATION

6. MICRO SWITCH TO TRIGGER THE SABER ONLY WHEN THROTTLE PEDAL IS RELEASED

7. EASY 1 HOUR INSTALLATION

8. 130db

Vad mer kan man begära?? :notworthy: :racesmile:

Om du tvivlar på konceptet, ladda ner den lilla demofilmen:

Se själv, ojoj vilken effekt! :prop:

Edited by stigge
Link to comment
Share on other sites

Amen va fan håller folk på med. Blir så trött, det värsta är väl att skiten säljer. Jag och en kompis skojade häromdan om ett konstgjort pyschljud med en lite minikompressor och dump, vi var väldigt långt ifrån allvarliga. Mer, tänk om nån får för sig att ha konstgjort dumpljud, haha... Oj så fel vi hade...

Link to comment
Share on other sites

Äsch, det är bara gammal klassiskt titta-på-mig-sjuka.

Ärligt talat, hur många har nytta av sin bakspoiler? Dimljusen? Jättefälgarna?

Och hur många monterar dessa öppna dumpventiler för att det ska vara verklig nytta?

Det diskuteras på yngre motorforum om vilken dump som genererar högsta ljudpyset. :biglaugh2:

Well well. Locoststuket tilltalar mig. Avskalat, ändamålsenligt och tidlöst.

/surgubbe, 42 som faktiskt har extrautrustat dieselvolvon. Med en totalt värdelös original mugghållare.

Link to comment
Share on other sites

Motaloy eller Motalloy har jag för mig att det hette.

Det finns grejer i gränslandet oxå: skumgummiluftfilter och speciella tändstift. De är billiga, enkla att installera och utlovar 5 extra hk, de med....

Edited by apex
Link to comment
Share on other sites

"Dumpventilen" var bra. :lol: Men inte riktigt trovärdig utan ljudet av den uppvarvande turbinen. Jag tror detta är vad som saknades:

Turbo Whistler Fake Turbo Sound BOV all cars Blow off

En annan variant på fake-wastegaten och så en plastintercooler bifogas.... :biglaugh2:

Vet att jag sett fake-NOS nånstans också. Helt otroligt!

post-12-1163245487.jpg

post-12-1163247588.jpg

Edited by gka
Link to comment
Share on other sites

Låssas att du har pulver i bilen genom att åka runt

och blåsa lustgasdimma käckt upplyst av blåa dioder.....

Både löjeväckande och dyrt.... 2 flugor i en smäll...

:doh:

synd att seriösa firmor inte kan stå över sådanthär skit

utan tvunget vill göra pengar trots att det blir på bekostnad av sin image.

741-16029.jpg

NOS offers their Ntimidator Illuminated LED Purge Kits with a 5lb or 10lb bottle,

which means you do not have to have a nitrous kit on your car to enjoy

the effects of purging.

Create a smoke and light show on your street car or just intimidate your

opponent at the races with an Ntimidator purge kit. The Ntimidator kits use

5 bright blue LEDs to light up a plume of Nitrous each time the purge button is pushed.

Each kit comes with all necessary components for a simple installation, including

a NOS Super Powershot solenoid, push-button switch, relay, a 5-light blue LED, 12'''

steel tube, fittings, adapters, bottle, brackets and all necessary wiring.

Features:

Blue LED lights up a 4ft. plume of released nitrous

Complete kit, so an existing nitrous kit is not required

Different color LEDs are also seperately available for users who want a

different look 5-light design outshines competitive products

Link to comment
Share on other sites

Är det inte underbart!

Där sitter folk och på allvar diskuterar marknadspotentialen för sådana här produkter, gör ekonomiska kalkyler i Excel, ger order om produktionsritningar, tar fram maskiner för att producera skiten, har möten med reklambyråer, engagerar specialister på förpackningar, kanske till och med förhandlar om lån med banken. En mängd människor berörs!

Vi kan skratta åt det hela, men de verkligt sjuka är ju de som köper skräpet. Utan marknad, inga produkter.

På plussidan: Massa människor får jobb, och vi får något att diskutera!

Skitkul! :lol:

Link to comment
Share on other sites

På min moppetid skämtade vi om kolvuppstötarfjäder, kompressionspulver och inte att förglömma stripes.. eller fartränder (men det kan ju vara ngt annat oxå).

Snabbgashandtag, för extremt snabba och riviga starter. :D

Link to comment
Share on other sites

Som klippt ur Hobbex katalog...

Kanske ska höra med dem om de har snabbgaspedal också :D

Snabbgashantagen funkade ju riktigt bra ju..... Från att behöva vrida armen ur led så blev gasen 5 mm lång. Då blev det riktiga riviga starter vill jag lova.

Link to comment
Share on other sites

Priset! Säljer dom det på Systembolaget?

Låter som en bluff i mina öron. Skulle tro att det är alkohol blandat med ngt annat. Häll i lite K-sprit i stället, gör nog samma nytta!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

http://www.potn.co.uk/electric-supercharge...t_c618_8189.htm

generation2kit-125x150.jpg

a dramatic difference with the Generation 2 system, 20 BHP instantly!!!. The Drive was much smoother, quicker acceleration and much more torque. Power increase will differ from car to car obviously however more bhp in all cases, Guaranteed!

Link to comment
Share on other sites

Denna grunk funkar nog, men drar förmodligen ur batteriet om den får gå en stund. Då den inte är igång hindrar den väl också flödet, så man förlorar effekt vid normal körning.

Link to comment
Share on other sites

vid full gas så lär inte det kunna flöda fritt utan det bromsar säkert ner flödet då med tanke på hur liten den är och pryttlarna inuti tar plats också, tanken är ju god trots allt

Link to comment
Share on other sites

nu ni :515:

har faktiskt sett bromsningar där dom kopplar på en lövblås i insuget på nån jänke pickup.. å visst fan fick dom mer effekt, minns inte exakta siffror, men det var väldigt underhållande att se på :blink:

Link to comment
Share on other sites

en lövblås är väl i allafall på minst 2-3 hp ? vad kan en el fläkt vara på..... 12 X 20 amp max ? --> 240 Watt i stort sett inga HP med extra till täppning av insuget. ta en kompressor som man brukar räka ta 10 % av motor effekten för att ge sin effekt.

Jobbar på ett bil företag som haft rena forsknings project på det hela och innan vi får in ca 200volt + stora batteri eller liknande i bilar som standard kan man glömma och hjäpa till med "el" turbo. Ren fysik....

Edited by Jocke E
Link to comment
Share on other sites

Den stod ju stilla både med och utan lövblås.. men lövblåsen koppla dom in direkt vid insuget eller bakom filtret, minns inte riktigt. den tröck alltså in luften i motorn.

men i vilket fall är det rätt ruttet att åka runt med en lövblås vid motorn =) och jag skulle välja en vanlig turbo alla gånger.. hehe

Link to comment
Share on other sites

Enkelt uttrykt..det finns inga gratishästar att hämta..på något sätt måste man betala..

konstig att det finns dom som fortfarande går på sådana enkla löften om massor av effekt .. bara genom att montera enhet x eller y..suck..stooora Gasspjäll eller stooora ljuddämpare.. sedan händer grejer..

tänk om det vore så enkelt, då skulle alla göra så eller..!!??

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

bla K20 som har ställbara kamdrev under gång (max 20 grader) har tillgång till 80% av maxvrid från 2500prm eller så... :)

sedan varvar iof jag hällre 9000rpm än å ligger å traktorkör på lågvarv, men de e en smaksak...

jag har alltid föredragit 2-taktscrossar före 1-stånkor som varvar 4k.. men de e jag de.. :P

Link to comment
Share on other sites

Min CRF :wub: klipper runt 10k rpm :P (iofs. har man sällan där å göra), dock är det något visst med 2t även om jag är tvärsåld på 4t!, behåller nog KX'en ett tag till! :D. (Totalt OT, bara så kul å se fler med likn. intressen! :P)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...