Rikard Larsson Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 Jag ska ha en SAAB-motor med lite lagom trim. En sak som ska bytas ut är spridarna. Frågan är vilka som passar. Hittade nämligen 4 intressanta på Ebay, med liten sladdstump och allt, perfekt eftersom jag ska göra egen kabelhärva till Megasquirt. Så, är det "standardfattning" på spridare eller? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAP...em=160047601767 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 Kolla här! http://msnordic.mine.nu/pages/msfaq/minj.htm#size Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 Ska du hålla dig till max en bit över 300hk, så har jag fyra 9-5 Aero spridare som passar din motor. I övrigt klarar dina original spridare en hel del innan de säger stopp. Den stora frågan är vad du anser vara med lite lagom trim?? Mvh Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted November 10, 2006 Author Share Posted November 10, 2006 Lite lagom är ju väldigt flytande :P För mig är det 300-350 HK. Så spridarna bör ju närma sig 500cc/min. Det är mer det mekaniska som jag undrar över. Har aldrig pillat ur en spridare så jag är lite rudis ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 Spridarna är O-ringstätade mot "fuel rail" och insug. Det är "bara" att lossa "fuel rail:n" och sedan dra ur spridarna. Använd nya O-ringar när du återmonterar prylarna. Mvh Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted November 10, 2006 Author Share Posted November 10, 2006 Då kan man ju till och med anpassa ganska lätt om hålet/spridaren inte skulle stämma exakt... Skulle nog köpt de där spridarna i alla fall... $82 med frakt och låg dollar är ju billigt för fyra spridare... Om man tar sig förbi tullen vill säga... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 Skulle inte vara så säker på att Eclipse-spridare passar i din fuel-rail rakt av... det finns 3-4 utseenden bara på Bosch och ännu fler på Denso osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts