Jump to content

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Maken till stökig websida fär man leta efter. Vad är det ni har beställt egentligen.

Jag vill ju ha en WB02 som jag kan köra med mitt MS.

Har dom nåt som skulle passa?

Link to comment
Share on other sites

Hemsidan är helt kass men sakerna är bra...

Jag kör mitt MS med en smalbandslambda och

kör bredbandslambdan helt separat bredvid för loggning och

övervakning / kontroll vid mappning.

Vill man kan man koppla MS till denna bredbandaren eftersom den har

en simulerad smalbansutgång, har dock aldrig provat.

Du kan även köra bredbandslambda direkt i ditt MS men det

är inget jag provat heller...

Link to comment
Share on other sites

Jag kör med LC-1 WB-lambda direkt in i MS. Får upp A/F-kurvan i loggen och kan sedan enkelt gå in i mappen och justera fetare / magrare vid specifik last och varvtal.

Busenkelt!

Link to comment
Share on other sites

Jag funderar också på LC-1 prylen. Den verkar prisvärd.

I dag har jag tryckt in Extrakoden i mitt MS, vilken pers!!! Men som alltid när det gäller datorer så gäller det bara att läsa innantill.

Det funkade inte att installera den nya koden via den rekomenderade bat-filen. Den blev nåt krickel med kommunikationen i min usb/serie adapter i samband med min dator. Usb adaptern skall funka enligt alla. Den funkar bra att köra Megatune, men det gick inte att får till det i bat-filen. Men till slut hittate jag hur man kunde göra det manuellt via hyperterm, och då funkade det bra.

PUH!

Link to comment
Share on other sites

det är många som har problem med USB->com ports adaptrar....

Vissa säger att det beror på att hastigheten på dataöverföringen

är för hög, men det finns flera andra teorier med. Vissa adaptrar funkar andra inte...

Tyvärr börjar det bli svårt att hitta bärbart med comport nytt idag...

Link to comment
Share on other sites

Precis

Man är ju nästan tvungen att använda USB adapter. Den verkar också som att vissa adaptrar funkar på vissa datorer men inte på andra.

Jag är ganska säker på att det är hastigheten som är problemet. Den datorn jag körde på är en hyfsat snabb sak. Jag ska snoka lite här i hyllorna (på jobbet) och se om det finns nån gammal laptop som har serieport. Själv har jag precis bytt till en sprojans med Windows Vista :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nu har jag under ett antal timmar lödat, pillat och testat så snart är min 2EO klar :wacko: och jag kan nog säga att man har VÄLDIGT dålig timpenning om man lödar kitet själv.... Kittet kostade 225 AUS och färdigbyggd 499 AUS vilket väl är ca 1550 SEK plus avgifter för införsel till Sverige. Dessutom åkte jag på att köpa ny lödpenna, nätaggregat mm (men det är j-t roligt :D )

kan även som parentes nämna att jag hittade en firma USA som hade ok priser på batterier till laptop

( http://www.batteryrefill.com/ ). Min gamla laptop som någon kastade efter mig funkar nu ytterligare bättre.

Edited by heralue
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...