therealpinto Posted November 4, 2006 Share Posted November 4, 2006 Det bästa är nog att läsa på en del, speciellt på MS Nordic kanske som är det nordiska MS-forumet. Kör man GM-motor är ju det mesta i MS anpassat för den redan från början, så det är smidigt. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Ni vet väl att det finns en bredbandslambda oxså som man kan bygga själv i san MS andahttp://wbo2.com har fuderat på att beställa för vinterns pyssel //Kenneth Fick hem en dylik igår !!! Nu fortsätter vi att löda .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Lundblad Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Trevligt :racesmile: Berätta gärna hur det går och en liten bild hade inte varit fel. Lycka till med lödningen //Kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 jag vet inte vad det är du vill se bild på , men såhär kommer även Mickes att se ut när den är klar. Han har köpt samma som jag har d.v.s. en version 2E0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 28, 2006 Author Share Posted November 28, 2006 Maken till stökig websida fär man leta efter. Vad är det ni har beställt egentligen. Jag vill ju ha en WB02 som jag kan köra med mitt MS. Har dom nåt som skulle passa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Hemsidan är helt kass men sakerna är bra... Jag kör mitt MS med en smalbandslambda och kör bredbandslambdan helt separat bredvid för loggning och övervakning / kontroll vid mappning. Vill man kan man koppla MS till denna bredbandaren eftersom den har en simulerad smalbansutgång, har dock aldrig provat. Du kan även köra bredbandslambda direkt i ditt MS men det är inget jag provat heller... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 Jag kör med LC-1 WB-lambda direkt in i MS. Får upp A/F-kurvan i loggen och kan sedan enkelt gå in i mappen och justera fetare / magrare vid specifik last och varvtal. Busenkelt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 29, 2006 Author Share Posted November 29, 2006 Jag funderar också på LC-1 prylen. Den verkar prisvärd. I dag har jag tryckt in Extrakoden i mitt MS, vilken pers!!! Men som alltid när det gäller datorer så gäller det bara att läsa innantill. Det funkade inte att installera den nya koden via den rekomenderade bat-filen. Den blev nåt krickel med kommunikationen i min usb/serie adapter i samband med min dator. Usb adaptern skall funka enligt alla. Den funkar bra att köra Megatune, men det gick inte att får till det i bat-filen. Men till slut hittate jag hur man kunde göra det manuellt via hyperterm, och då funkade det bra. PUH! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 det är många som har problem med USB->com ports adaptrar.... Vissa säger att det beror på att hastigheten på dataöverföringen är för hög, men det finns flera andra teorier med. Vissa adaptrar funkar andra inte... Tyvärr börjar det bli svårt att hitta bärbart med comport nytt idag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 30, 2006 Author Share Posted November 30, 2006 Precis Man är ju nästan tvungen att använda USB adapter. Den verkar också som att vissa adaptrar funkar på vissa datorer men inte på andra. Jag är ganska säker på att det är hastigheten som är problemet. Den datorn jag körde på är en hyfsat snabb sak. Jag ska snoka lite här i hyllorna (på jobbet) och se om det finns nån gammal laptop som har serieport. Själv har jag precis bytt till en sprojans med Windows Vista :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 (edited) Nu har jag under ett antal timmar lödat, pillat och testat så snart är min 2EO klar :wacko: och jag kan nog säga att man har VÄLDIGT dålig timpenning om man lödar kitet själv.... Kittet kostade 225 AUS och färdigbyggd 499 AUS vilket väl är ca 1550 SEK plus avgifter för införsel till Sverige. Dessutom åkte jag på att köpa ny lödpenna, nätaggregat mm (men det är j-t roligt :D ) kan även som parentes nämna att jag hittade en firma USA som hade ok priser på batterier till laptop ( http://www.batteryrefill.com/ ). Min gamla laptop som någon kastade efter mig funkar nu ytterligare bättre. Edited January 7, 2007 by heralue Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Precis. Man kan ju köpa sportbilar färdigbyggda också.. ;) Men det gör vi ju inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 har nog löddat mina på en bra bit under 2 timmar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Vad är det du har lött på bra bit under 2 timmar Daromer? WBO2 V.2E0 ? :unsure: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 ms 2.2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 löder du ett MS 2.2 på en god bit under 2 timmar är du bra flink i fingrarna. löder du ett MS 3.0 på tre då eller? :blink: V2.2 V3.0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted January 8, 2007 Share Posted January 8, 2007 har aldrig lött 3an.. men 2an har ja lött en 5 st... och har en del vana sedan innan att lödda därav. första kortet tog runt 4 timmar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts