Jump to content

Magoos diffklump m.m


Magoo

Recommended Posts

jag vet inte om det är något speciellt med min diffbroms (antar att det är en quaifie för man kan köpa reservdelar från dom till den).

Det som eventuellt skulle vara speciellt är själva huset som är på bild lite högre upp i tråden ( engelsk bakaxel)

det börjar att bli tunnsått om dessa pryttlar iaf som beggade...

Jag skulle nämligen vilja ha ett till sånt hus så att jag kan ha en orginal klump och en med diffbromsen i.

Link to comment
Share on other sites

jag vet inte om det är något speciellt med min diffbroms (antar att det är en quaifie för man kan köpa reservdelar från dom till den).

Det som eventuellt skulle vara speciellt är själva huset som är på bild lite högre upp i tråden ( engelsk bakaxel)

det börjar att bli tunnsått om dessa pryttlar iaf som beggade...

Jag skulle nämligen vilja ha ett till sånt hus så att jag kan ha en orginal klump och en med diffbromsen i.

Det är väl inga större problem att få tag i såna klumpar?

Jag har köpt två stycken själv på ett år.

Bertil Carlsson har renoverade 3,9utväxlingar till salu för ett par tusenlappar, annars så måste det gå att hitta begagnat. Det är ju samma på Cortina också fast med en annan medbringare.

Link to comment
Share on other sites

Eftersom jag jag också letar efter diffklump till engelsk axel, så undrar jag ju vem Bertil Carlsson är och hur man får tag i honom? :)

(sorry Micke för att jag lånar din tråd)

/Mikael

Han bor i Magnarp utanför Vejbystrand. Hans nummer är med på Eniro.

Vet tyvärr inte hur officiellt det är att han har sånt liggande. Har köpt en del andra grejer av honom och han nämnde att han hade några när han renoverade min diffklump i våras.

Du kan ju ringa och fråga lite försiktigt hur det ligger till :)

Link to comment
Share on other sites

Ooh nej den säljer jag inte bort i första taget, det tog ett tag å få tag på den :notworthy:

men du kan ju alltid få släppa till en klump som jag kan stoppa i den i ;) å sedan hiva i mitt bygge

Link to comment
Share on other sites

jag har en komplett axel men klumpen behöver en översyn. anledningen till att jag är sugen på en ny klump är att ha möjligheten att stoppa i min "diffbroms" i en annan klump

Man kanske skulle plocka bort mitt svammel från den här tråden för det tillför kanske inte så mycket för trådstartaren?!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...