Drake Posted August 28, 2006 Posted August 28, 2006 Har sett en rekomendationstabell för däckdimensioner, men hittar den inte. Please nån? :bowdown: Vill ha svullstiga däck, typ orginal på min Cobra men behöver veta hur breda däck man kan kränga på ett par 8X15 fälgar? Hittat ett par fina,billiga på Raceway UK för 99 Pund. Tänkte mig ett par 245/60-15" till dem men vet inte om det är för brett? Quote
AlfaRonny Posted August 28, 2006 Posted August 28, 2006 Har ingen tabell tyvär, men jag hade en gång 195/60 på 5,5 tumsfälgar och det är ju ett mer extremt förhållande så jag tror att det kommer att funka rent tekniskt. Men vägegenskaperna kanske skulle bli bättre med lite bredare fälgar till dom däcken. Quote
therealpinto Posted August 29, 2006 Posted August 29, 2006 Kolla dina däcks rekommendationer hos STRO (din däckhandlare har listan) eller via tirerack.com Även om däcken kanske går dit brukar vår besiktningsgranskare på SFRO kräva att däck och fälg är matchade enligt STROs rekommendationer. /Gustaf Quote
Daffe Posted August 29, 2006 Posted August 29, 2006 Jag har en rekomendationstabell över däck och fälg, där diameter, rullomkrets, +5% och -5% värden, rekommenderad fälgbredd och alternativ fälgbredd. Den sträcker sig från 10" till 20" så om någon ska ha mndre eller större kan jag inte hjälpa. Problemet är att PDF som jag scannade ur en tidning för ett par år sedan är 12mb stor, om någon vill ha kan jag maila. Quote
Drake Posted August 30, 2006 Author Posted August 30, 2006 (edited) Schysst! Vill ha mail! :racesmile: stefandrake@hotmail.com Edited August 30, 2006 by Drake Quote
Rikard Larsson Posted August 30, 2006 Posted August 30, 2006 Jag med. rikard.e.larsson (snabelA) telia.com Kan lägga upp den på min server om det är OK, så alla som vill kan ladda ner. Quote
Daffe Posted August 31, 2006 Posted August 31, 2006 Härligt rikard du har mail så får alla ladda ner den hos dig! :notworthy: Quote
Rikard Larsson Posted August 31, 2006 Posted August 31, 2006 Inget mail än... Stavade du rätt till rikard? Quote
Daffe Posted August 31, 2006 Posted August 31, 2006 Jag får upp ett felmedelande när jag skickar dig som säger att din mailbox inte kan ta emot storleken på mailet. Quote
Rikard Larsson Posted August 31, 2006 Posted August 31, 2006 Ojdå, trodde Telia fixade det (sparar inga mail på servern, alla sparas på min dator). Prova jobbadressen: rikard.larsson (snabelA) kjell.com Quote
Rikard Larsson Posted September 1, 2006 Posted September 1, 2006 Ifall det inte funkar att maila till jobbet kommer en sista utväg här. Kopiera filen i utforskaren och klistar in den HÄR (direktlänk till en upload-mapp på min server) Quote
AlfaRonny Posted September 1, 2006 Posted September 1, 2006 Annars kan du maila mej så gör jag om den till en gif och lägger ut den här. Kan ta emot över 10Mbyte på adress: info(snabelA)illustrera.se Quote
Recommended Posts