Acke Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 Som topicen säger... har tänkt köpa koppar/nickel bromsör och konstaterade snabbt att biltema tar ca: 179:- för 5 meter medans Mekonomen tar ca: 403:- för 4 meter ?!?!?!? :blink: frågan som då förljer: är mekonomen så mycket bättre att de försvarar de mer än dubbla priset ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 :hijack: Vill bara passa på eftersom det passar att fråga om verktyg för koning. Är det lönt att köpa det billiga på Biltema? Eller ska man gå och få koningen gjord hos nån? Annars har Jula ett för 89 kr..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 Jag kan verkligen rekomendera Biltemas Dubbelkoningsverktyg "Proffs" för 798:- Helt suverän!! Den billiga versionen har jag dåliga erfarenheter av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 Jo, kan tänka mig att det verktyget är riktigt bra, men för 798:- kan man nog få ganska många koningar hos nån som gör det. Synd man inte är gjord av pengar :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 Det billiga verktyget har funkat bra för mig! /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 Det billiga verktyget har funkat bra för mig!/Janne Samma här, biltemas funkar även om det inte är det bästa. Jag gjorde alla mina rör med det verktyget och rör från biltema. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted August 17, 2006 Author Share Posted August 17, 2006 jaja... men nu va de bromsrören jag var intrresserad av.. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 Micael har ju tydligen använt rör från Biltema. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rushowner Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 Personligen tycker jag att biltemarören är väldigt hårda. Komplicerad rördragning är svårt utan bockningsverktyg, utan att få fula böjar. Hållbarheten har jag ingen aning om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 Har använt Biltemas rör och billiga verktyg. Funkar bra för mej, dessutom är ju kopparn så mjuk så den tätar hur flänsen än ser ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matchless Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 (edited) Jag har använt Biltemas koppar/nickelrör ( tycker dom är snyggare än kopparrör :), om dom håller bättre vet jag inte ) Att dom skulle va svåra att bocka håller jag inte med om, jag använde en rundstång ca 25mm som jag bockade runt med tummarna. Däremot kanske dom är något hårdare att kona, jag lånade ett "proffsverktyg" till detta. Jag har mycket svårt att tro att Mekonomen's skulle va dubbelt så bra så att det motiverar priset. Edited August 17, 2006 by Matchless Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 Jag har Biltema kopparnickelrör och köpte faktiskt ett bockverktyg till det också för att få till böjarna lite bättre. Jag kan nämna att en kompis till mig har köpt framhjulslager till S80 där och inga problem. Pojkens SAAB 9000 framhjulslager tog Mekonomen 1800:- för ?`????? Biltema 498:-?? oftast så är det samma tillverkare. jag köpte förr Hydrauliska ventiltryckare på Biltema och de var stämplade INA vilket är tillverkaren av de flesta hydraultryckare, till bl.a. Mercedes Audi Ford m.fl Jag har även köpt mängder med verktyg etc. där, Bromscylindrar m.m är nöjd. Och snart öppnar de i Kristianstad då är det närmare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingenjören Posted August 17, 2006 Share Posted August 17, 2006 Tycker tyvärr att Mekonomen alltid är i dyraste laget. Visserligen säljer de ingen skit men de är ofta dyrare än originaldelar (iallafall på BMW). Handlar man på Feltema vilket jag ofta gör får man varsamt välja vad man köper och inte vänta sig några mirakel. Men visst tror jag att deras bromsledningar är klart mer prisvärda än Mekonomens. Skulle utan vidare köpa de billigare och kona själv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts