Jump to content

Eskilstuna Veterandag - Ekeby


Kjelle

Recommended Posts

Ännu en gång har vi fått en officiell inbjudan att som märkesklubb delta på

Eskilstuna Veterandag på Ekeby flygfält.

Söndagen den 27 augusti är det dags. Evenemanget startar 08.00.

Så nu gäller det att anmäla sig - ju fler desto bättre!!!

Vi kommer!!!

//Kjelle

Link to comment
Share on other sites

jodå jag kommer men vet inte om jag har 7:an med mig..

Växellådan måste i och ur om jag skall hinna få den klar till Karlskoga! :(

Klart du skall komma! Bytet av växelådan är raskt ordnat en kväll i garaget, får komma förbi en kväll i nästa vecka när jag kör till norge fram och tillbaks.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Enligt annons i Classic Motor är det fri entré för alla som kommer i fordon äldre än 1976.

Arrangören förbehåller sig rätten att avvisa bilar av tvivelaktig karaktär (typ alltför ombyggt och risigt). Som deltagande märkesklubb och du (även pass.) kommer i din 7:a så kommer du in gratis.

Det gjorde vi förra året, precis som Jonte skriver.

Vid ev. tjafs från funktionärer, hänvisa till att du tillhör en inbjuden märkesklubb.

Annars är det 60 kr i entré, barn under 12 år gratis. Öppet från 08.00.

Men jag kan inte annat än hålla med - mycket dåligt med information på nätet!

Har skrivit ett meil till Classic Motor (medarr.)och påtalat detta.

// Kjelle

Link to comment
Share on other sites

Jag kan komma med rörhögen om det blir "korrosionsfritt väder" för att visa halfärdigt obj.

Toppen Ronny

Hör av dig om du vill ha hjälp med att lasta rörhögen

Vad vädret beträffar tror i allafall jag på en kanonfin dag (född optimist)

//kjelle

Link to comment
Share on other sites

Vi vill tacka alla 7 7orna som kom till Ekeby! Det blev en riktigt skön dag!

Vädergudarna stod oss bi - efter molnig morgon började solen skina.

Var det mån tro Hammaröborna som kom med sola - vi tror det!

Kul att Alfa-Ronny kom med sin Alfa-Romeo sjua - många stannade extra länge vid "rörhögen"!

Det var också roligt att bli bemött på ett enormt positivt sätt när vi kom på morgonen; Åh, vad roligt att ni kommer i år igen! Ni är som en frisk fläkt!, sa man!

Eddy och hans Pia såg rätt nöjda ut, trots vår kassörs ryggbesvär!

Bilder kommer - och vi hoppas att fler sänder in bilder till Jonte om ni har några från tillställningen!

Väl mött - ännu fler 7or! - nästa år!

//kjelle m fru

Link to comment
Share on other sites

Tack ska ni ha, ni som höll i Ekebydagen, ingen nämd och ingen glömd. Det värmde i hjärtat när vi såg vårt emblem vaja i skyn över tältet och 7 st häftiga representanter för vår klubb. Jag tror att Ekeby kommer att bli en tradition som håller i sig.

Jag lovar att jag skall ha en ny sjua att visa upp nästa år, det kändes lite snopet att inte kunna bidra med något till årets Ekebydag. Det är tydligen så att vi fått fram ytterligare ett "självgående gäng". Det börjar bli nåra sådana nu. Antons gäng uppe i norr, Uråsagänget nere i småland, Michael W:s gäng som fixade träffen på slottet nere på v.kusten (som jag inte kommer ihåg namnet på i skrivandets stund) och nu Ekebygänget, toppen tycker jag.

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Visst hade vi trevligt på Ekeby idag och gjorde säkert fler intresserade av Locost-konceptet. Solen sken på oss alla när vi var där på fältet, även om det såg oroväckande ut ett tag med blixt och dunder på håll.

Ett stort tack till Ronny och hans bror som bidrog med tältet, Kjell & Yvonne samt Fredrik som är gänget på plats i E-tuna.

bilder är på G

Link to comment
Share on other sites

Vet inte om bilder ska läggas här men ni får väl knuffa iväg allt dit det ska om det hamnar fel.

Tyvärr glömde jag må-bra-i-diskbråcket-tabletterna hemma, så jag kunde inte stanna och resonera.

Ett kort besök för att få bygginspiration - sedan var det bara att dra sig hemåt.

(hoppas det funkar med direktlänkning)

IMG_3493.jpg

IMG_3491.jpg

IMG_3490.jpg

IMG_3489.jpg

IMG_3488.jpg

IMG_3487.jpg

IMG_3486.jpg

IMG_3485.jpg

IMG_3484.jpg

Inga höjdarbilder men det illustrerar i vart fall "montern"

Link to comment
Share on other sites

Såg ju förträffligt ut det där.

Jag stod i valet och kvalet om jag skulle åka dit, men det blev takläggning på friggeboden istället. När jag nu ser bilderna så var det ett klart felbeslut.

Fasen oxå!! :(

Link to comment
Share on other sites

Det såg ju jättetrevligt ut det där, jag måste nog åka dit i egen sjua nästa år :)

Var det ni i den gula 7:an jag mötte i spöregnet strax utanför Karlskoga vid femtiden på eftermiddagen, det var suflett uppfälld (som tur var).

Man hajar verkligen till när man möter en 7:a, det händer ju inte varje dag precis.

/Henrik

Link to comment
Share on other sites

Ja nu får jag passa på och tacka alla trevliga inblandade i helgen. Först Rosersberg på Lördagen och sedan Ekeby på Söndagen och några nya bekantskaper blev det som man bara mött på forumet. Rosersberg var nytt för mig och det var en härlig dag med 7:or, Ferarris, Lamborginis, Panteror, Corvetter, Jaguarer, Cobror o.s.v.

Ekeby mera 7:or och en otrolig blandning med bilar. Vår föregångare Lotus Six fanns där, Trabant, Matra, Lancior, Caddies, Sonetter, Mustanger, ja det här är bara en bråkdel av alla märken och sedan Flygpuppvisningar, Mopeder/Motorcycklar, Tändkulemotorer de kör med och den enorma marknaden som bara den tar en dag om man kikar lite noga.

Sedan blev ju vädret klockrent så det är bara att boka in Augusti 2007.

Conco

Link to comment
Share on other sites

Instämmer med föregående inlägg. En toppendag där vi verkligen hade tur med vädret. Regn, åska och dunder runt omkring oss, men på Ekeby sken solen. :)

Att det regnat duktigt söderut blev i alla fall jag och grabben varse när vi åkte hem. Sällan har jag blivit så duschad! Inget direkt regn på oss, men vägen.... Rena rama lång-grundet. Mycket trafik gjorde att det sprutade vatten över oss hela tiden! Att vi sedan hamnade bakom en grupp med hästtransportkärror gjorde inte saken bättre. Tur vi hade integralhjälmar och regnställ.

I en seven blir man inte sur, bara blöt. :prop:

Link to comment
Share on other sites

Det verkar ha varit en hellyckad dag för klubben.... :racesmile:

Själv fick jag sitta hemma och vänta på ett brandlarm som aldrig kom! :(

Det såg väldigt proffsigt ut! :)

Stort tack till alla som gjorde denna helg möjlig! :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

Efter en trevlig dag på Ekebyfältet åkte vi hemöver mot Hammarö, och mellan E-tuna och Arboga mötte vi ett häftigt regn som varade hela kvällen.

Innan vi hittade en lämplig P-plats för att stanna och sätta på suffletten var vi genomblöta, men sedan var det ganska konfortabelt under resten av resan, och det var med största sannolikhet oss Henrik mötte i Karlskoga.

Kennet & Solveig

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...