Jump to content

Hydroscand


Matchless

Recommended Posts

Hämtade mina bromsslangar idag som jag hade beställt hos Hydroscand högdalen, när jag skulle betala och visade medlemskortet sa han att "det här ger ingen rabatt" !... till slut fick jag rabatt utan kort "drygt 15% plus lite avrundning" ner till jämna 1300:- för 4st slangar :(

Inte direkt Locost .. jag kunde ju ha kastat slangarna på disken och gått därifrån, men, dom låg ju där nypressade och fina och jag ville ha .....

Sen kom grannen och strödde salt i såren och berättade att han betalat ca: 800:- för sina 4 st slangar hos NBM UTAN rabatt :mad:

Och naturligtvis fick jag punktering på cykeln på väg hem ( och inget lagningskit hade jag, såklart ) :angry:

Nån som har sett "Falling Down" ??

Link to comment
Share on other sites

Vi har ett "kontantkundnummer" som går att uppge även om man glömmer medlemskortet hemma.

Funkade utmärkt för mig på Hydroscan i Borlänge.

Jag antar att om nissen bakom disken slagit på kund -Locost Sweden MK så hade han konstaterat att rabatten gäller.

Tråkigt, tråkigt...

Kanske Jonte kan ordna till nått?

Link to comment
Share on other sites

Nåväl, chocken har lagt sig och punkan är lagad ;)

Killen bakom disken var inte otrevlig, han försökte söka på Locost och han gav ju trots allt rabatt.

Det blev väldigt snygga slangar i alla fall :P

Mvh/

Link to comment
Share on other sites

Man kan göra som vi gjorde också. Vi åkte till Hydroscand Västerås, och se :D bakom disken stod en kille som kunde kundnummret utantill och dessutom fick man snackat bil en stund med honom också!!! :racesmile: :racesmile:

Mvh

Fredrik

:( som börjat jobba igen efter semestern... Såg nog att du inte var på jobbet idag Matchless.... Orättvist är vad det är... :prop:

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, ta upp det där med Jonte.

Jag har fått bra rabatter på Hydroscand i Sollentuna när jag har varit där.

Dock har jag märkt att NBM generellt är billigare än Hydroscand, troligen för att Hydro köper sina delar från just NBM. Så det blir ju liksom ett återförsäljareled i mellan.

Jag köper mina slangar på Hydro av det enkla skälet att jag tycker NBM är otrevliga samt att dom lurade mig en gång, men det är en annan historia. :mad:

Link to comment
Share on other sites

Handlar av samma anledning som du INTE på NBM trots att jag har MYCKET närmare dit.

För det första. Hur mysigt är det att komma in i lokalen som astmatiker och inser att bakom disken står det två kjedjerökare. Under hela tiden jag var där (och det var en stund eftersom killen innan mig skulle ha ett gäng slangar) så lämnade ciggaretten inte deras läppar av någon annan anledning än att aska.

För det andra. Hade tänkt betala med kort. Fick en blick som om jag slängt upp en död vittling på disken och därefter kommentaren "Inga djävla plastpengar! Ska du ha nåt får du betala som folk!"

Kundservice finns nog inte i deras vokabulär.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

jag hade oxså lite strul me rabatten, men de löste sig me lite fjäsk.. :)

dock har ja kollat me Jonte å den SKA gälla över hela sverige... ( killen bakom disken sa att de bara gällde västerås.. )

Link to comment
Share on other sites

Well... vad ska jag säga.... :unsure:

Rabatten är inlagd att gälla över hela landet, precis som vilken annan firma som helst. Det står t.o.m i systemet när de slår in kundnumret. Antingen sökte han inte eller kunde inte stava, för det är inget problem att hitta klubbens kundnummer om man skriver locost i sökfältet.

Det stämmer att vi är ÅF för NBM, men ska med rabatten inte ligga så mycket över deras priser. I stockholm så kan vi givetvis inte konkurrera med NBM tyvärr.

Tanken med rabatten är att det ska vara en service för klubbmedlemmar över stor del av landet.

Klubbens kundnummer på Hydroscand är 64516. När man skriver in detta så står det även att Skall alltid betala kontant. Medlemskort ska uppvisas vid köp

Link to comment
Share on other sites

ja vill åter igen tacka Jonte å de grövsta då detta e en superrabatt...... :notworthy:

ja skall dit imörra å köpa stålomspunnen kopplings samt bromsslang... :) å då kommer jag bli glad som en lärka igen... :wub:

Link to comment
Share on other sites

Heralue har alldeles rätt. SBP godkänner inte dessa bromsslangar på vare sig bilar eller mc.

Dessutom skulle jag personligen aldrig lita på bromskopplingar som man skruvar ihop.

but thats me......

Link to comment
Share on other sites

Ha! det hade jag glömt. Jag fick också "the evil eye" när jag jag frågade om dom tog kort.

Edited by Jocke E
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Det verkar ju nästan som att det finns två stycken "locost" på hydroscand, samma sak hände mig. Rabatten skulle bara gälla i västerås. Sa åt killen i kassan att söka på locost (det kanske blev lokost, hehe) Det blev dock skillnad när jag uppgav kundnumret, då blev det något helt annat! :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

Då har du råkat ut för en av de blinda på Hydroscand :banghead:

Det står klart och tydligt (ordagrannt) när man antingen söker på Locost eller slår in kundnumret

OBS! Ska alltid betala kontant!

Medlemskort ska uppvisas vid köp

Rabattavtal är rikstäckande

Link to comment
Share on other sites

Jag var på Hydroscand i Sollentuna senast i dag. Där var det inga problem med rabatten. Men jag har blivit lite tjenis med dom efter alla mina besök där.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...