Skoterjocke Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 Har precis reggat in min se7en. Jippi!!! :prop: Men hur är det med besiktningarna i framtiden? Är det varje år eller klarar man sig med varannat? Bara så man vet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted June 9, 2006 Share Posted June 9, 2006 GRATTIS ! :toot: Det gäller samma reler för din bil som för vilken ny bil som helst av årsmodell -06. OCH NU VILL VI SE BILDER !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted June 10, 2006 Share Posted June 10, 2006 Grattis! Bilen ser fin ut och du tycks ha haft bra flyt på bygget. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted June 10, 2006 Share Posted June 10, 2006 Snyggt bygge :notworthy: Äntligen har man fått sett ett AceWells intrument monterat. Hur funkar det i solljus? Förresten... Det är en Tiger va? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted June 10, 2006 Share Posted June 10, 2006 Gratulerar till bilen :thumbsup: blev lite fundersam när jag läste på din hemsida 060529- Gjorde Sfro nr2 i söndags. Fick 3 mindre anmärkningar. Framlyktor placering, måste vara 3-punktsbälte och en bra hasplåt under motorn. Har inte tidigare hört krav på 3-punktsbälte och hasplåt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kungälv Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 Har precis reggat in min se7en. Jippi!!! :prop: Men hur är det med besiktningarna i framtiden? Är det varje år eller klarar man sig med varannat? Bara så man vet Grattis! Från Bilprovningen BesiktningsperioderNya personbilar och lätta lastbilar besiktas första gången när bilen är tre år och andra gången när bilen är fem år gammal. Därefter besiktas bilen varje år. Utgångspunkten för den första besiktningen är det datum när bilen togs i bruk. Uppgiften finns på registreringsbeviset. Det är den sista siffran i registreringsnumret som avgör besiktningsperioden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 3-punkts rullbälte är alltid alltid alltid grundkravet och har alltid varit så. Undantag kan medges OM det inte utan BETYDANDE svårighet går att ordna övre fästpunkt för 3-punktsbälte. Historiskt sett har man inte alltid varit så hård på detta men i en Super Seven/Locost går det alldeles fantastiskt utmärkt att få till övre fästpunkten vilket åtminstone jag inte insåg förrän jag såg det för några år sedan ;-) Hasplåt behöver inte vara ett krav, det är en fråga om hur bilen ser ut och vad/hur det tar i. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted June 11, 2006 Share Posted June 11, 2006 Gustav, gäller trepunkt även om man kör utan störtbåge? /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Ja, trepunktsbälte är alltid grundkravet som sagt, båge eller inte. Det går utmärkt att montera övre fästpunkt utan båge också. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted June 12, 2006 Share Posted June 12, 2006 Jag monterade mitt trepunktare från mitten och ut. Gjorde två fästen i övre balken som går bakom ryggstödet. Funkar kanon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skoterjocke Posted June 18, 2006 Author Share Posted June 18, 2006 Äntligen har man fått sett ett AceWells intrument monterat. Hur funkar det i solljus? Förresten... Det är en Tiger va? Tycker acewell funkar utmärkt även i solljus. Dock så hinner man aldrig se varvräknaren vid aktivare körning.. Så det blir att komplettera med en shiftlight tror jag. Och japp det är en Tiger som fått modifierad huv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.