Baalzamon Posted February 3, 2004 Share Posted February 3, 2004 Undrar om någon vet var man lättast och billigast köper stötdämparna, alltså såna där med både stötdämpare och fjäder i ett som man använder på sjuorna. Skulle vilja slippa beställa från england, det vore lättast att köpa från någon svensk återförsäljare. Har ni några tipps? Sedan kommer jag så småningom att behöva skärmar och noskon, skulle behöva en återförsäljare för det också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted February 3, 2004 Share Posted February 3, 2004 Om dom är billiga vet jag inte. Däremot kan dom fixa dämpare vet jag från säker källa. Och dom ligger ej så långt från dig http://www.bennetsimport.se/ Lev väl Michael SJÖVIK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted February 3, 2004 Share Posted February 3, 2004 Upps jag läste ej färdigt ditt brev men det finns en i Lerums kommun som gjuter skärmar och noskon. Skriv ett brev till mig så förmedlar jag kontakten Lev väl Michael SJÖVIK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted February 3, 2004 Share Posted February 3, 2004 Jag är nog för trött glömde bearcat@passagen.se Michael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plyshe Posted February 3, 2004 Share Posted February 3, 2004 Handla nc-dämpare på mc skroten. Jag har köpt fyra Yamaha R1 dämpare med full justering fr 4000:- inkl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted February 3, 2004 Share Posted February 3, 2004 Handla nc-dämpare på mc skroten.Jag har köpt fyra Yamaha R1 dämpare med full justering fr 4000:- inkl. Så man kan justera både bound och rebound då eller? Är det både högfarts och lågfarts-justering också? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted February 3, 2004 Author Share Posted February 3, 2004 Mail skickat till Michael! Men jag tar gärna emot fler tips! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted February 3, 2004 Share Posted February 3, 2004 bodin chassiteknik AVO LEDA KONI http://www.bodinchassiteknik.se krister åstrand som gör cobra karosser på öland har med AVO vet inte vad firman heter... någon som kan hjälpa till? Esther chassiteknik http://www.esther.se/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Docen Posted February 4, 2004 Share Posted February 4, 2004 Christer Åstrands firma heter:Chassis Enginering Sweden, tel:0485-34012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laangen Posted February 4, 2004 Share Posted February 4, 2004 Vi kan hjälpa till med ev beställningar av AVO dämpare maila info@dala7.nu så hjälper Jocke till med offert Priser beroende på pundkurs Vi kommer ochså med en Svensktillverkad Coiloverdämpare under våren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plyshe Posted February 4, 2004 Share Posted February 4, 2004 Handla nc-dämpare på mc skroten.Jag har köpt fyra Yamaha R1 dämpare med full justering fr 4000:- inkl. Så man kan justera både bound och rebound då eller? Är det både högfarts och lågfarts-justering också? Ja man kan justera både kompression retur-dämpn. Någon högfarts inställning tror jag inte det finns...jag fick mina dämpare idag så jag ska skynda mig att hämta dem på posten så får jag se... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted February 4, 2004 Share Posted February 4, 2004 Ja man kan justera både kompression retur-dämpn.Någon högfarts inställning tror jag inte det finns...jag fick mina dämpare idag så jag ska skynda mig att hämta dem på posten så får jag se... Ohh.. Det ska ju räcka långt bara att kunna justera lågfartsretur, så det verkar ju billigt och bra. Men du får byta fjädrarna va? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts