AlfaRonny Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 Om man har orginalmotor och ett effekt-vikt förhållande exakt enligt regler. Men man har ingen KAT + ganska effektiva extraktorrör. Då kan ju effekten trilla upp en del. Mina 156hk kanske blir 170... Vad säger reglerna, anses detta vara trimmning? Och kan man plocka på ett eftermarknads sprut med separata spjäll utan att det anses trimmat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 Har du en orörd originalmotor så ska det inte vara något problem. SBP kollar egentligen bara effekten mot motornumret (har det sagts till mig) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 Med "bara" annat grenrör och avsaknad av kat brukar man (=ASB) sällan bråka, katen i sig stryper ju inte märkbart om den är fräsch. Om man däremot ändrar motorn med separata spjäll är risken stor att effektintyg krävs. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted May 22, 2006 Author Share Posted May 22, 2006 Ok! Tack för svaren :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbe Posted July 4, 2006 Share Posted July 4, 2006 Med "bara" annat grenrör och avsaknad av kat brukar man (=ASB) sällan bråka, katen i sig stryper ju inte märkbart om den är fräsch. Om man däremot ändrar motorn med separata spjäll är risken stor att effektintyg krävs./Gustaf Allt är ju relativt, men kan inte låta bli att berätta vad jag lärt mig. Den 3" race katten jag kör med sätter ett tak på min effekt på ca 450hk. ca 100hk mer utan kat. (detta är inte en super7) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.