Jump to content

Spårvidd!


Ferm

Recommended Posts

Skiljer det på Sierras spårvidd bak beroende på årsmodell?

Jag har börjat sätta ihop bakvagnen och fick för mig att mäta mellan bromstrummorna och till min förvåning skiljer det 100 mm mellan mitt bygge och en oisärtagen vagga från en tidigare Sierra typ -84 eller -85 kan jag tänka mig. Mina saker kommer ifrån en -88 års Sierra.

Mvh mange :o :mad:

Link to comment
Share on other sites

Du gör inte misstaget att mäta vid fälgens anliggningsyta istället för mitten på fälgen?

Annars har Sierra kombi smalare spårvidd än sedan/halvkombi... dock inte 100 mm! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Annars har Sierra kombi smalare spårvidd än sedan/halvkombi... dock inte 100 mm! ;)

Jag lånar denna tråd lite.

1. Någon som vet säkert om spårvidden verkligen är smalare på sierra kombi?

Enligt inlägg av therealpinto på fmcs-forumet är det nämligen 1470 på alla sierra modeller (1988).

Kan det vara någon speciell årsmodell av kombin menas eller är det bara ett felaktigt rykte?

2. jag vill ha smalare spårvidd, men vill undvika att behöva korta axlarna.

Kan det finnas några andra drivaxlar, som är kortare, som kan passa på scorpio prylar, saab 900 kanske?

3. Kan det vara så att axelbredden är samma på scorpio o sierra och att endast fälgarnas offset skiljer?

(axelbredden lär ska vara 1550 på sierra, någon vet vad den är på scorpion)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...