Jump to content

Motivlackade svetshjälmar


Roger Gustafsson

Recommended Posts

Typ såna som de har på AmericanChoppers. Var hittar man såna? Eller man måste kanske fixa det själv?

Sen undrar jag om det går att köpa lite fräckare skyddsglasögon än de vanliga tråkiga i genomskinlig plast...

Inte det mest nödvändiga, men det ska ju vara skoj att meka! :D

Link to comment
Share on other sites

Som medlem i Locost sweden har du rabatt hos Paintit som firman heter, bara att fundera ut vad du vill ha på hjälmen MAO.

Killen heter Dick och är helt suverän på att lacka och fort går det med.

Jocke E kan väl intyga att resultatet på sin hjälm är helt suveränt, och jag är nöjd med det han gjort på min bil med.

Han lackar både motiv på beställning och fritt ur fantasin om du har ide´torka själv. Det vet jag *LOL*

Ta en koll på www.paintit.se

Rent officiellt har han nu firman "vilande" eftersom han fått heltidsjobb som lackerare på en firma som bara renoverar

entusiastfordon av olika slag. Detta innebär dock inte att han slutat lacka grejor på fritiden.

EDIT: bifogar en bild på en del av min motorhuv.... öppna bilden i full skala och kolla....

post-151-1145997891.jpg

Link to comment
Share on other sites

inte helt fel tänkt av mig då :D

önskar jag hade en hjälm..och cash..så fick han gärna göra magic med den.. :thumbsup:

men tyvärr så han jag bara en gammal (någonstans på gotland NAVA hjälm).. och min svets skärm är av den uråldriga hederliga hålla i handen modellen. :(

jajan ni med pengar spring och beställ..

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Jag har inte betalat en krona för lacken på min bil Michael th :P

Däremot så skrämde jag upp en VW motor till hans trike och vi bytte på så vis jobb..

Det blev en 1835cc med 296 graders kam portade toppar och dubbla weber och en

hel del mer pill..... Han "bakhjulade" som tusan med den redan första veckan både högt och

en bra bit och skrapade ramen därbak. Blev livrädd lackade skadorna och sålde den innan

jag ens fick prova den... :mad:

Den gick till Stockholm för ganska precis 100.000:- på direkten...

post-151-1145998726.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...