Jump to content

värmepaket


pacman

Recommended Posts

Tjena.

Tänker installera värme i bilen och behöver tips på små värmepaket. Har ett element från en Fiat Tipo som jag tänkte blåsa luft igenom med hjälp av två 12V "datorfläktar". Men pga platsbrist så vill jag ha ett mindre element, alt. ett komplett paket inkl. fläkt.

Några förslag?

Link to comment
Share on other sites

Kolla in

http://www.s-v-c.co.uk/SVCOTHERP.HTM ganska långt ner på sidan har du "Norway Heater" och "Finland Heater" hos Stafford Vehicle Components

Finns en på NF Auto http://www.nfauto.co.uk/heater_plenum.htm också.

"Tack för tipset" som någon sade.....

Jag tänkte kanske mer på om det finns någon liten smidig variant från en bil typ micra, polo el. liknande.

Link to comment
Share on other sites

Jag har ett litet smidigt värmeelement som jag funderat på att använda.

Det kommer från en Toyota diesel truck. Kolla runt om du känner någon som

sysslar med sådant.... Där finns små smidiga kompakta saker...

Link to comment
Share on other sites

Fryser ni i era 7:or ???

Välj en annan väg som kräver lite aktiv körning istället

Kan bara berätta att jag kört runt lite med temp kring nollan och inte behövt någon värme annat kring nacken runt hjälmen. Inte ens spec mycket kläder.

Om jag vill ha värme i min sjua, kan inte jag få ha det då??? :mad:

Anledningen är faktiskt främst önskemål från passageraren....

Link to comment
Share on other sites

Tjena.

Tänker installera värme i bilen och behöver tips på små värmepaket. Har ett element från en Fiat Tipo som jag tänkte blåsa luft igenom med hjälp av två 12V "datorfläktar". Men pga platsbrist så vill jag ha ett mindre element, alt. ett komplett paket inkl. fläkt.

Några förslag?

Tjena Pacman!

Opel rekord har en fantastiskt liten och smidig. Kanske inte så lätt att hitta idag, men försök att kika runt på lite skrotar.

Conco

Edited by conco
Link to comment
Share on other sites

Eftersom jag inte har en "vanlig" ruta utan små brooklands-liknande saker så tänker jag mig en värmeblås mot fötterna. Tänkte hänga upp ett element under scutteln med ett par små fläktar som blåser genom elementet ev. med en plåt under för att styra luften åt sidorna.

Opel rekord..... Skall kolla det! Tack!

Link to comment
Share on other sites

Om jag vill ha värme i min sjua, kan inte jag få ha det då??? :mad:

Anledningen är faktiskt främst önskemål från passageraren....

Har ett värmepaket på min från Olssons i Ellös AB, art.nr. 170-AGA512, se det på www.oie.se och sök på artikelnumret. Mått: 170x172x150 totalt inkl. tvåhastigheters motor och hus med ställbara utsläpp.

Jarl

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...