pixbo Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 Halloj!Jag har en pinto-88 som jag har konverterat till förgasare istället för insprutning.Om man läser i Hayne´s bok(sierra) står det att om man skall köra en ohc med förgasare på oblyad bensin, skall man ställa tändningen 4 grader f.öd.Nu är ju -88:an gjord för oblyad bensin då den har kat. i orginal. Behöver jag ställ tändningen som ovan,eller kan jag ställa den på 8 grader f.öd. som man gör om man kör med blyad? Om någon vet är jag tacksam för hjälp. mvh pixbo :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 Halloj!Jag har en pinto-88 som jag har konverterat till förgasare istället för insprutning.Om man läser i Hayne´s bok(sierra) står det att om man skall köra en ohc med förgasare på oblyad bensin, skall man ställa tändningen 4 grader f.öd.Nu är ju -88:an gjord för oblyad bensin då den har kat. i orginal.Behöver jag ställ tändningen som ovan,eller kan jag ställa den på 8 grader f.öd. som man gör om man kör med blyad? Om någon vet är jag tacksam för hjälp. mvh pixbo :) Ställ den så högt det går utan att det spikar, jag skulle börja på 10-12 grader minst. Har du en kat-motor så är ju det en lågkompad historia som behöver mer förtändning. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted March 22, 2006 Share Posted March 22, 2006 Ställ den så högt det går utan att det spikar, jag skulle börja på 10-12 grader minst. Har du en kat-motor så är ju det en lågkompad historia som behöver mer förtändning./Gustaf Yep.. och du vill nog se till att du får ordentligt med extra förtändning på höga varv för att plocka ut bästa effekt/förbränning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pixbo Posted March 22, 2006 Author Share Posted March 22, 2006 Okej!Så högt som möjligt. tack ska ni ha. mvh Pixbo :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts