pixbo Posted March 21, 2006 Posted March 21, 2006 Halloj!Jag har en pinto-88 som jag har konverterat till förgasare istället för insprutning.Om man läser i Hayne´s bok(sierra) står det att om man skall köra en ohc med förgasare på oblyad bensin, skall man ställa tändningen 4 grader f.öd.Nu är ju -88:an gjord för oblyad bensin då den har kat. i orginal. Behöver jag ställ tändningen som ovan,eller kan jag ställa den på 8 grader f.öd. som man gör om man kör med blyad? Om någon vet är jag tacksam för hjälp. mvh pixbo :) Quote
therealpinto Posted March 21, 2006 Posted March 21, 2006 Halloj!Jag har en pinto-88 som jag har konverterat till förgasare istället för insprutning.Om man läser i Hayne´s bok(sierra) står det att om man skall köra en ohc med förgasare på oblyad bensin, skall man ställa tändningen 4 grader f.öd.Nu är ju -88:an gjord för oblyad bensin då den har kat. i orginal.Behöver jag ställ tändningen som ovan,eller kan jag ställa den på 8 grader f.öd. som man gör om man kör med blyad? Om någon vet är jag tacksam för hjälp. mvh pixbo :) Ställ den så högt det går utan att det spikar, jag skulle börja på 10-12 grader minst. Har du en kat-motor så är ju det en lågkompad historia som behöver mer förtändning. /Gustaf Quote
ezroller Posted March 22, 2006 Posted March 22, 2006 Ställ den så högt det går utan att det spikar, jag skulle börja på 10-12 grader minst. Har du en kat-motor så är ju det en lågkompad historia som behöver mer förtändning./Gustaf Yep.. och du vill nog se till att du får ordentligt med extra förtändning på höga varv för att plocka ut bästa effekt/förbränning. Quote
pixbo Posted March 22, 2006 Author Posted March 22, 2006 Okej!Så högt som möjligt. tack ska ni ha. mvh Pixbo :) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.