Jump to content

Recommended Posts

Posted

Halloj!Jag har en pinto-88 som jag har konverterat till förgasare istället för insprutning.Om man läser i Hayne´s bok(sierra) står det att om man skall köra en ohc med förgasare på oblyad bensin, skall man ställa tändningen 4 grader f.öd.Nu är ju -88:an gjord för oblyad bensin då den har kat. i orginal.

Behöver jag ställ tändningen som ovan,eller kan jag ställa den på 8 grader f.öd. som man gör om man kör med blyad?

Om någon vet är jag tacksam för hjälp.

mvh pixbo :)

Posted
Halloj!Jag har en pinto-88 som jag har konverterat till förgasare istället för insprutning.Om man läser i Hayne´s bok(sierra) står det att om man skall köra en ohc med förgasare på oblyad bensin, skall man ställa tändningen 4 grader f.öd.Nu är ju -88:an gjord för oblyad bensin då den har kat. i orginal.

Behöver jag ställ tändningen som ovan,eller kan jag ställa den på 8 grader f.öd. som man gör om man kör med blyad?

Om någon vet är jag tacksam för hjälp.

mvh pixbo :)

Ställ den så högt det går utan att det spikar, jag skulle börja på 10-12 grader minst. Har du en kat-motor så är ju det en lågkompad historia som behöver mer förtändning.

/Gustaf

Posted
Ställ den så högt det går utan att det spikar, jag skulle börja på 10-12 grader minst. Har du en kat-motor så är ju det en lågkompad historia som behöver mer förtändning.

/Gustaf

Yep.. och du vill nog se till att du får ordentligt med extra förtändning på höga varv för att plocka ut bästa effekt/förbränning.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...