Jump to content

Vad tror ni om det här?


Drake

Recommended Posts

Hej igen!

Har återupptagit idén om att bygga en bil men har hela tiden varit här inne och kikat på era byggen.

För min del blir det nog en Cobra och nu försöker jag bestämma mej för byggsats.

Easer i Polen eller Rexer i Estland passar min low-cost filosofi (plånbok) bäst.

Jag är skeptisk till Rexers bakvagnsgeometri så vad tror ni om dessa bilder?

Blir det bumpsteer på bakvagnen nu eller?

Vi verkar ju ha samlat på er en del kunskap nu så jag tänkte be er om hjälp,

jag hör ju trots allt till locostsekten. (Vägrar att tro att det måste kosta en kvarts miljon att bygga en Cobra trots V8 och feta sulor och mkt krom.) Har höjt budgeten från max. 100 till drygt 100 ;)

Hälsningar Drake

www.rexer.ee

Vore jättetacksam för synpunkter.

En länk till Easer www.easer.com.pl

Link to comment
Share on other sites

även om du kan få bra svar här inne så tror jag nog nästan det är bättre att posta frågan på www.rejsa.nus forum då de finns fruktansvärt duktigt folk där...

Bla Göram Malmberg som skrivit Väghållningsboken som tydligen skall vara lite av en Bibel på området....

Link to comment
Share on other sites

Bakvagnsgeometrin vill jag se "på riktigt" för att uttala mig mer om.

Däremot kan jag säga att Rexers ramar kan vara tveksamma. Både utförande och materialval är inte självklart okej, speciellt inte om man ska ha mycket motor i bilen.

På www.crocs.nu kan du hitta info om svenska Cobradelar, ett sånt bygge blir ofta dyrare...men det kanske är värt det?

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Det enda jag vet om Cobra är att man ska undvika den som tillverkas i Arboga.

En kund på jobbet som är in flera ggr/vecka uttrycker sitt missnöje och han är tydligen inte ensam byggare att tycka så.

Skeva karossbitar och inte i linje med ramen är några av detaljerna som inte fungerar ihop. Folket från arboga har varit till hans garage för att på plats justera t.ex backlucka och dörrar.

Link to comment
Share on other sites

Men det vart bra i slutändan eller?

Det enda jag vet om Cobra är att man ska undvika den som tillverkas i Arboga.

En kund på jobbet som är in flera ggr/vecka uttrycker sitt missnöje och han är tydligen inte ensam byggare att tycka så.

Skeva karossbitar och inte i linje med ramen är några av detaljerna som inte fungerar ihop. Folket från arboga har varit till hans garage för att på plats justera t.ex backlucka och dörrar.

Link to comment
Share on other sites

På Roadser har de bygt en REX Cobra och det finns dokumenterat på hemsidan. Kolla med de vad de tycker och kanske du kan få dig en åktur?

http://www.roadster.se/Cobra.html

Men tänk dig för innan du beställer därifrån, har bara dålig erfarenhet av dom!

Har geoförsig bara beställt delar och inga kitt! Med långa leveranstider och uteblivna svar svar resultat!

Men jag har säkert bara haft otur?!? :(

För alla utlåtande och kommentarer och Roadster är att det är mycket bra Gubbar!!

Edited by Matz
Link to comment
Share on other sites

Men det vart bra i slutändan eller?

Han är långt från färdig pga detta. Han ångrar att han inte köpte från dom nere på Öland/färjestaden istället. Det hade blivit 20-25´ dyrare men värt det tror han.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...