Lejo Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Hej jag håller på att bygga en 7a på bok mått med b23 typ9 låda o nu har det blivit tid för bakaxeln som är en 240 o min fråga är vilken typ av upphängning är bäst ?Fyrlink o wattlänk eller som det brukar seut på Dala7 ? Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
riek Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Ingen verkar ha wattlänk, man menar att bilen är så lätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 jag har watt.. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 tre eller fyränk, panhard wat eller mumford. Nackdelen med watt är att det kan vara svårt att få ner RC, och då bilen är wäldigt låg, och ofta har en mycket kort fjädringsväg så vinner man lite å¨wattlänk, då kan panhardstag vara enklare att få bra lösningar med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias78 Posted January 1, 2006 Share Posted January 1, 2006 jag har också wattlänk och 4-länk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted January 1, 2006 Share Posted January 1, 2006 jag har också wattlänk och 4-länk <{POST_SNAPBACK}> tjo.. vad är det för stag du har på höger/vänster sida om diffklumpen ??? (det är lite svårt att se på bilden.. har du den i större/bättre kvalisort ?? ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted January 1, 2006 Share Posted January 1, 2006 vad är det för stag du har på höger/vänster sida om diffklumpenser i mina sömniga ögon ut som vantskruvar.. behövs det?? är det inte bara mer vikt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 jo, det tyckte mina ögon oxså... men det är en stel axel ( om inte mina ögon lagt av helt ) så frågan är vad dom är till för.... :blink: möjligtvis för att ta upp sidokrafter från wattlänken så inte kåpan ger sig, men det har jag aldrig sett innan.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias78 Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 (edited) jo, det tyckte mina ögon oxså... men det är en stel axel ( om inte mina ögon lagt av helt ) så frågan är vad dom är till för.... :blink: möjligtvis för att ta upp sidokrafter från wattlänken så inte kåpan ger sig, men det har jag aldrig sett innan.... <{POST_SNAPBACK}> du har helt rätt... de är för att ta upp krafterna från kåpan, kåpan är en ombyggd orginal kåpa i 1mm tunnplåt.... beträffande vikten av vantskruvarna.... skiter jag så väger de mer.. :lol: Edited January 2, 2006 by Mathias78 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted January 3, 2006 Share Posted January 3, 2006 ahh.. ok, jag har iof oxså omsvetsad orginalkåpa.... dock har jag inte haft några problem med den i det avsendet... jag har däremot lyckats köra av bulten som håller wattstaget i kåpan.. :icon_oops: http://www.trampebil.se/budda/2004-01-21-k...ges/image19.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.