Jump to content

Tid är pengar


ake

Recommended Posts

När ja bytte jobb så trodde jag att det skulle bli tid över för bil bygget.

Ja nu kan jag konstatera att så är det inte nu men kanske jag kan snart köpa en färdig bil om jag vill men det är inte det man vill.

Man vill väl skapa sin egen super 7:a för det fins väl inte så mycket känsla i en färdig bil som det fins i en som man har skapat själv.

När jag var och besökte Belo i somras så fick jag massa nya ideer som jag har velat göra men inte har hunnit och det är lite trist.

Vist han jag göra massa delar som ska bara svetsas ihop och det är bara två dagars jobb att bilen skulle vara på hjul.

Sen hittar jag inte elchema för kabeln mellan motorn o boxen så det har inte blivit av att fixa det men det löser sig väl någon gång.

Men varför ska allt vara så emot hela tiden?

Link to comment
Share on other sites

jag känner lite samma sak... fast för min del så är det jobbet som tar rätt mycket tid.... jag åker i regel på måndagen å kommer hem på fredagen.... när väl helgen är där så är man oftast trött å saknar inspiration att ställa sig i garaget.... inte för att det är tråkigt, tvärtom det är skitskoj att se när det går framåt... när man har kapat lite rör å placerar ut vart dom ska vara... när man ser att det börjar likna något... dock så kan ja inte svetsa, det är skitsvårt... det har tagit lite udden ur allt, men fan... bara jag får lite tid över så ska ja fan lära mig de också... min bil ska bli grym som fan... som tommys 7:a, min stora inspirationskälla :)

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Visst är det trögt att göra allt från scratch, med jag själv räknar med att nästa bil blir så mycket enklare att göra :)

Ang elscheman, varför inte köra på megasquirt med extrakoden istället, tar visserligen också tid att göra men det är rena terapiarbetet jämfört med att försöka klura fram egna lösningar.

Å sen är det rent av magiskt när man startar motorn för första gången.

H Janne

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...