Jump to content

Recommended Posts

Måste köpa penninglott. Fått tag i ett par Cortina spindlar.

Finns det någon i Forumet som har en ritning eller byggbeskrivning på länkarmar till dessa. Tar gärna emot ett eller flera tips om lämpliga pedaler till framtida bygget.

tack på förhand / Janne

Link to comment
Share on other sites

Tack! Har inte kommit så långt än. Läser framvagnsinställningar o väghållning för närvarande.

/Janne

Vad har du för lektyr till detta? Är alltid intresserad av att fördjupa mig i detta ämne. Själv brukar jag sitta och slöbläddra i Väghållningsboken.

Grattis till spindlarna - de fungerar bevisligen bra även om de på pappret har en geometri som är helt uppåt väggarna med en scrub radie som är större än halva däcksbredden... :blink:

Edited by Friberg
Link to comment
Share on other sites

Vad har du för lektyr till detta? Är alltid intresserad av att fördjupa mig i detta ämne. Själv brukar jag sitta och slöbläddra i Väghållningsboken.

Grattis till spindlarna - de fungerar bevisligen bra även om de på pappret har en geometri som är helt uppåt väggarna med en scrub radie som är större än halva däcksbredden...  :blink:

Läser "How to build&Modify sportcar&Kit car suspension" av Des Hammil. Lättläst och relativt enkel att förstå. Därmed inte sagt att jag begriper allt men då finns ju tack o lov Forumet.

Tack föresten för länken med ritningarna. Återkommer till dig med fler frågor så småningom.

/Janne

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Kopiera ritningarna från "boken". :) De är ju för cortina spindlar.

/Calle

Såvitt jag minns så är bokritningarna anpassade för den bil som i England heter Cortina MKIII, och i resten av världen Taunus.

Så om du har spindlar från en Cortina MKI eller MKII så är det inte samma som i boken, men har du däremot från en Cortina MKIII så är det från en Taunus.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...