Ingemar Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 hej på er. det är snart dags för första bes. Har ni ngt tipps på en bra bes. man i smålandstrakten? underar lite på Bosse bildoktor . Ngn som har erfarenheter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Kanonkille ! han besade min bil och var bra på alla sätt ! http://surl.se/uop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias78 Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 lånar tråden lite.... är också nära 1:a bes... allmänna tips... alla tips är bra att veta!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 Kanonkille ! han besade min bil och var bra på alla sätt ! http://surl.se/uop <{POST_SNAPBACK}> Mehe... har jag missat något nu igen:) Är Bosse besiktningsman? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 19, 2005 Share Posted October 19, 2005 :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 lånar tråden lite.... är också nära 1:a bes... allmänna tips... alla tips är bra att veta!!! <{POST_SNAPBACK}> Svårt att säga utan att sett din bil. Men grunderna är chassi med motor, växellåda, bromssystem, styrning på plats och stående på sina egna hjul. Men det hade du väl redan koll på :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Det ärt klart lämpligt att ha en dialog per telefon med besiktningsmannen innan så att han är med på noterna! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Det viktigaste tycks vara att hitta en besiktningsman som har tid så man inte behöver vänta månader på tider. Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bength Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 Det verkar vara ett känsligt ämne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 Menar du :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 Jag tog bort mitt meddeland pga av att inte förstöra för någon. Dock står jag kvar vid mtt uttalande. Vanligt hyfs kan man begära av alla personer. Spelar ingen roll vem det är. Att slänga på telefonen i örat på någon är enligt mitt tycke rent ohyfs (om det inte är en telefonförsäljare förstås, då får man göra så) :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 Lite OT. En idé vore väl om locostklubben fick nån eller några duktiga byggare invalda i SFRO, och dessa bara behövde besiktiga sjuor? Skulle kanske underlätta betydligt både för oss och SFRO. Detta var skrivet i all välmening och skall inte ses som någon form av kritik mot SFRO!! H Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 Kanonkille ! han besade min bil och var bra på alla sätt ! http://surl.se/uop <{POST_SNAPBACK}> För övrigt så tycker jag du har gjort en snygg fastsättning av reservhjulet ;) Funktionel med spännband!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Det är inte så lätt att bara besikta en typ av fordon, så man ska vara beredd på att få hantera även annat än sjuor i så fall. Är man intresserad av att bli besiktningsman går det bra att kontakta vår ordförande. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Det är inte så lätt att bara besikta en typ av fordon, så man ska vara beredd på att få hantera även annat än sjuor i så fall.Är man intresserad av att bli besiktningsman går det bra att kontakta vår ordförande. /Gustaf <{POST_SNAPBACK}> Hmm tänkte förståss i logikens namn att om man bara håller på med sjuor så borde man kunna dessa efter ett tag. Kan vem som helst bli besiktningsman, eller vad krävs det för meriter. H Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 Jo, men det är inte så lätt att tacka nej till allt annat. Kunderna, dvs byggarna, vill ha hjälp och jag vet bara hur det är att inte besikta MC, ibland är det väldigt långa övertalningsförsök från byggarna... För att bli SFRO-besiktningsman måste man ha kunskap och erfarenhet som är lämplig, från att bygga bil/mc och liknande. Helst också grundkunskap om reglerna. Dessutom ska man bo geografiskt rätt men allt detta kan vår ordförande svara på i detalj. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts