Jump to content

Recommended Posts

lånar tråden lite....

är också nära 1:a bes... allmänna tips... alla tips är bra att veta!!!

Svårt att säga utan att sett din bil.

Men grunderna är chassi med motor, växellåda, bromssystem, styrning på plats och stående på sina egna hjul.

Men det hade du väl redan koll på :)

Link to comment
Share on other sites

Jag tog bort mitt meddeland pga av att inte förstöra för någon.

Dock står jag kvar vid mtt uttalande. Vanligt hyfs kan man begära av alla personer. Spelar ingen roll vem det är.

Att slänga på telefonen i örat på någon är enligt mitt tycke rent ohyfs (om det inte är en telefonförsäljare förstås, då får man göra så) :D

Link to comment
Share on other sites

Lite OT.

En idé vore väl om locostklubben fick nån eller några duktiga byggare invalda i SFRO, och dessa bara behövde besiktiga sjuor? Skulle kanske underlätta betydligt både för oss och SFRO.

Detta var skrivet i all välmening och skall inte ses som någon form av kritik mot SFRO!!

H Borken

Link to comment
Share on other sites

Det är inte så lätt att bara besikta en typ av fordon, så man ska vara beredd på att få hantera även annat än sjuor i så fall.

Är man intresserad av att bli besiktningsman går det bra att kontakta vår ordförande.

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Det är inte så lätt att bara besikta en typ av fordon, så man ska vara beredd på att få hantera även annat än sjuor i så fall.

Är man intresserad av att bli besiktningsman går det bra att kontakta vår ordförande.

/Gustaf

Hmm tänkte förståss i logikens namn att om man bara håller på med sjuor så borde man kunna dessa efter ett tag.

Kan vem som helst bli besiktningsman, eller vad krävs det för meriter.

H Borken

Link to comment
Share on other sites

Jo, men det är inte så lätt att tacka nej till allt annat. Kunderna, dvs byggarna, vill ha hjälp och jag vet bara hur det är att inte besikta MC, ibland är det väldigt långa övertalningsförsök från byggarna...

För att bli SFRO-besiktningsman måste man ha kunskap och erfarenhet som är lämplig, från att bygga bil/mc och liknande. Helst också grundkunskap om reglerna. Dessutom ska man bo geografiskt rätt men allt detta kan vår ordförande svara på i detalj.

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...