riek Posted October 1, 2005 Posted October 1, 2005 Locost MK är så vitt jag vet, inte anslutna till SBF. Detta gör att om man vill tävla så gör man det för en annan klubb, jag kanske skall gå med i VMS eller Kolsva MS, vi får se... Mitt förslag är att vi grejar ett hängavtal med någon annan klubb som är organiserat i SBF. GÄrna någon klubb som är bra på racing som ex. MGCC eller någon klubb som finns runt en bana. Vad säger Ni? Vi som vill tävla för Locost MK skulle självfallet betala en något högre medlemsavgift men slippa dubba medlemskap etc. Quote
Jocke E Posted October 1, 2005 Posted October 1, 2005 Just denna fråga har stötts och blötts i ledningen och vi kom fram till att idagsläget ser vi inga fördelar att ansluta oss till SBF. Men det kan ju komma att ändras... Quote
Eddy Posted October 1, 2005 Posted October 1, 2005 Locost MK är så vitt jag vet, inte anslutna till SBF. Detta gör att om man vill tävla så gör man det för en annan klubb, jag kanske skall gå med i VMS eller Kolsva MS, vi får se... Mitt förslag är att vi grejar ett hängavtal med någon annan klubb som är organiserat i SBF. GÄrna någon klubb som är bra på racing som ex. MGCC eller någon klubb som finns runt en bana. Vad säger Ni? Vi som vill tävla för Locost MK skulle självfallet betala en något högre medlemsavgift men slippa dubba medlemskap etc. <{POST_SNAPBACK}> Karlskoga MK är oxå ett alt. Då har man billiga och många tillfällen att åka på Gelleråsen till hygglig kostnad. Kanske det kan vara nå´t. Eddy Quote
riek Posted October 1, 2005 Author Posted October 1, 2005 Det jag föreslår är ett mellanting mellan en ren SBF anslutning och nuvarande tillstånd. Fördelen är att vi kan bygga upp Locost racing i Sverige. Det är mycket bra användingsområde för våra seven-kloner. Vi kan också göra våra Skandinaviska bröder glada genom att bidra till att Locostracingen tar fart i Sverige. Ingen annan motorklubb prioriterar våra bilar och klasser idag. Det hela handlar egentligen om hur intresserade av racing vi är. Quote
Eddy Posted October 1, 2005 Posted October 1, 2005 Det jag föreslår är ett mellanting mellan en ren SBF anslutning och nuvarande tillstånd.Fördelen är att vi kan bygga upp Locost racing i Sverige. Det är mycket bra användingsområde för våra seven-kloner. Vi kan också göra våra Skandinaviska bröder glada genom att bidra till att Locostracingen tar fart i Sverige. Ingen annan motorklubb prioriterar våra bilar och klasser idag. Det hela handlar egentligen om hur intresserade av racing vi är. <{POST_SNAPBACK}> Ja finns det möjlighet att göra så? Kan du visa på ett sätt att vi skulle kunna få ett sådant mellanting till anslutning så är det helt OK för min del. Men efter den brevväxling som vi har haft med SBF så betvivlar jag att det går. Vi valde att stå utanför av flera anledningar som tex: de ville inte anta våra stadgar utan sa att vi skulle ta deras standardstadgar som inte passar en förening som vår, det brev som vi fick i den här fråga tycker jag var oförskämt och luktade toppstyrning. Man uttryckte tex att nästan ingenting av vårt stadgeförslag var formulerat på ett sådant sätt att det höll juridiskt. Vi fick inte ha det namn som vi har i dag ( ordet sweden, sverige, svenska o.s.v. fick inte förekomma i klubbnamnet. Det tillsammans med en ganska dryg kostnad för en nystartad klubb gjorde att vi tackade nej. Men OK, vi har kört ett år snart och klubben börjar "sätta" sig. Det kanske är dags att ta upp den här frågan till ny diskution. Kan du beskriva lite närmare hur ett sådant här mellanting skulle kunna se ut och hur det skulle kunna fungera rent praktiskt. Jag tycker det är ett bra initiativ du tagit i den här frågan, vi är öppna för nya idéer :thumbsup: Eddy Quote
riek Posted October 1, 2005 Author Posted October 1, 2005 Att SBF är maktfullkomliga navelskådare är jag den första att hålla med om. Jag tänker mig att Locost MK ingår ett avtal med ex. Karlskoga klubben som gör att de kan hantera oss som grupp men får en ersättning per medlem. Våra licensärenden etc. får gå via Locost MK till den klubben. Från deras perspektiv blir vi ett Locost utskott i deras klubb. Sedan har vi en egen anmälningslicens så att det står Locost MK som anmälare och exempelvis Karlskoga som klubb. Notera att jag menar att vi som vill åka tävling skall bära våra egna kostnader. Detta kan vara ett enkelt sätt för Locost att erbjuda mer och framförallt borde "partnerklubben" vara intresserad av att få en slags indirekt medlemsunderlag. PS. Jag tog licens igår DS. Quote
Tommy Posted October 1, 2005 Posted October 1, 2005 --klipp--Ett avtal med ex. Karlskoga klubben som gör att de kan hantera oss som grupp --klipp-- Grattis till licensen! :racesmile: Vi kanske skulle kunna tillsätta en "Grupp" i Locost MK som kan undersöka detta! Finns det några frivilliga? Quote
Eddy Posted October 1, 2005 Posted October 1, 2005 Jag röstar Riek som "frivillig" :biglaugh2: Javisst grattis till licensen. Ja det låter ju inte helt otänkbart det du säger riek. Det borde vara värt att ta upp med K-gas mk styrelse. Eddy Quote
riek Posted October 1, 2005 Author Posted October 1, 2005 Jag undersöker det gärna! Eddy har du kontakter i Karskoga så kanske vi kan samköra undersökandet? Min slutsats är att vi ska samarbeta med en klubb som är nära relaterad till en bana och då tror jag att det kan vara bra att prata med Karlskoga MF. Linköping MS kan vara ett annat alternativ. Quote
BeLo Posted October 1, 2005 Posted October 1, 2005 Jag har själv dubbla medlemskap i Locost Sweden och Karlskoga MF just för att få racinglicens och för att kunna köra på träningarna som hålls varje onsdagskväll i Karlskoga. Jag tog licens tillsammans med Kumlan där förra våren. 4 timmar teori och 4 timmar praktik (i egna bilar) kostade 800 kr. Onsdagskvällarna är naturligtvis ett argument för Karlskoga, i alla fall för oss som råkar bo i närheten. Locost Sweden kanske måste ha "hängavtal" med flera klubbar så att vi kan vara engagerade så lokalt som möjligt? Lämplig kontaktperson på Karlskoga MK tror jag kan vara Tony Jacobson, 0586-15010. Det var han som höll i anmälningar odyl till licenskursen. Mail till lena.kmf@telia.com fungerar också. Hon sköter medlemsavgifter odyl. och vet säkert vem som bör kontaktas. Hälsningar, Bengt PS Bilen står fortfarande ofärdig i garaget, så vad jag ska med racinglicens vet jag inte... DS Quote
Eddy Posted October 1, 2005 Posted October 1, 2005 Jag har själv dubbla medlemskap i Locost Sweden och Karlskoga MF just för att få racinglicens och för att kunna köra på träningarna som hålls varje onsdagskväll i Karlskoga. Jag tog licens tillsammans med Kumlan där förra våren. 4 timmar teori och 4 timmar praktik (i egna bilar) kostade 800 kr.Onsdagskvällarna är naturligtvis ett argument för Karlskoga, i alla fall för oss som råkar bo i närheten. Locost Sweden kanske måste ha "hängavtal" med flera klubbar så att vi kan vara engagerade så lokalt som möjligt? Lämplig kontaktperson på Karlskoga MK tror jag kan vara Tony Jacobson, 0586-15010. Det var han som höll i anmälningar odyl till licenskursen. Mail till lena.kmf@telia.com fungerar också. Hon sköter medlemsavgifter odyl. och vet säkert vem som bör kontaktas. Hälsningar, Bengt PS Bilen står fortfarande ofärdig i garaget, så vad jag ska med racinglicens vet jag inte... DS <{POST_SNAPBACK}> Det kanske kan vara nt för Tommy att ta tag i om han hinner. Eddy Quote
Rune Næss Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 Norsk Locost Car Club er en ren førerforening for klassen, der alle våre medlemmer også må ha medlemsskap i en NBF tilsluttet klubb for å ha license. Dette er så klart ikke den beste økonomiske løsninge, men den eneste praktiske. Vi påvirker så NBF gjennom diskusjoner og forslag rundt serien. Kom akkurat hjem fra Jyllandsringen i Danmark, de Audun Njøs dri i land seieren i både Norsk og Skandinavisk Mesterskap, mens Morten Fruergaard tok seieren i den Danske Cuppen. Referat kommer på NLCC.no Quote
Eddy Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 På torsdag kl 9.00 ska Tommy, jag och en bekant som jag tidigare nämt besöka Tony Jacobson i Karlskoga för att försöka lösa den här frågan. Vi får se vad vi har med oss hem efter det besöket. Eddy Quote
Eddy Posted October 8, 2005 Posted October 8, 2005 hur har det gått? <{POST_SNAPBACK}> Jag är ledsen Riek...men mötet blev inställt. Förbundskillen blev kallad till ett möte i Jönköping som han var tvungen att åka till, så vi får försöka få till ett nytt möte med Tony så snart som möjligt. Det är inte bortglömt :D Jag hör av mig. Eddy Quote
riek Posted November 1, 2005 Author Posted November 1, 2005 Har det hänt något nytt idetta ärende? Quote
Eddy Posted November 1, 2005 Posted November 1, 2005 Har det hänt något nytt idetta ärende? <{POST_SNAPBACK}> Svar nej... :mad: men det är inte glömt jag jobbar vidare på det. Eddy' Edit: Har kollat med min kontakt..han skall försöka få ett möte till tis-onsdag nästa vecka :thumbsup: Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.