pixbo Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 Hej!Min pinto-88 smäller vid gas-släpp.Tändningen står ca. 18 grader efter ö.d.,enligt uppgift från BILIA Ford. Någon som vet varför? mvh pixbo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 Smällar kan det bli ifall den går magert när du släpper på gasen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pixbo Posted September 20, 2005 Author Share Posted September 20, 2005 Smällar kan det bli ifall den går magert när du släpper på gasen. <{POST_SNAPBACK}> Går det att ställa blandningen med orginal insprut? mvh pixbo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Går det att ställa blandningen med orginal insprut?mvh pixbo <{POST_SNAPBACK}> Nej, inte direkt. Är tändningen ställd med SPOUT-signalen urkopplad (eller med Fords tändinställningsmoj)? Annars kan tändläget vara lite annat nu. Oftast beror avgassmällar på att grenröret är otätt och drar in luft, som antänder avgaserna, och det kan vara en risig spjällägesgivare som ser till att man får en blandning som går att antända. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pixbo Posted September 20, 2005 Author Share Posted September 20, 2005 Kan du förklara vad SPOUT signalen är för något? Den var nog inte urkopplad. mvh pixbo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Kan du förklara vad SPOUT signalen är för något?Den var nog inte urkopplad. mvh pixbo <{POST_SNAPBACK}> SPOUT, SPark OUT är signalen från databoxen som styr tändpunkten. Se: http://www.fmcs.nu/forum/showthread.php?t=24226 för en bra förklaring och lösningen ;-) /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pixbo Posted September 22, 2005 Author Share Posted September 22, 2005 Hej!Jag ställde om tändningen på måfå,och nu är den mycket tystare.Skall besiktiga den så här,och lämnar senare in den till Ford och ställer den rätt. mvh pixbo :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Hej!Jag ställde om tändningen på måfå,och nu är den mycket tystare.Skall besiktiga den så här,och lämnar senare in den till Ford och ställer den rätt.mvh pixbo :) <{POST_SNAPBACK}> Jag tror vi fick ställa tändningen på över 30 grader men det är med "stum" fördelare utan vaccum Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cheetah1 Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 Jag tror vi fick ställa tändningen på över 30 grader men det är med "stum" fördelare utan vaccum Oj, hur får ni igång den då?? Är inte det väldigt jobbigt för startmotorn?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 cheetah1: Kanske det är,det vet jag inte ...men det startar fint i alla fall :D Eddy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts