Jump to content

Min INDY Mats W


Mats W

Recommended Posts

Härlig färgkombination!  :)

Vad är det för backspeglar och instrument du använder?

tackar! :D

:D Ytterbackspeglarna kommer fråm Car Builder Solutions (www.nfauoto.co.uk) och mitt backspegeln är beställd från Demon Tweeks (www.demon-tweeks.co.uk/) fabrikat Race Tech

Även instrumentpanelen kommer från Car Builder Solutions

Instrumentan är en blandning de, små från en lokal biltillbehörsfirma Varvräknaren en Elliot Classic är även den köp från Demon-Tweeks.

Hastighetsmätaren är i sann Locost anda Sierra orginal. Jag har skurit ut Hastighetsmätaren från orginal grupperingen och försett denna med en Kromring från Strafford Vehicle Components (www.s-v-c.co.uk) och ett nytt glas. Strålkastare liksom bakljuse och instrumentlampor kommer även dessa från s-v-c.

Samtliga firmor är bra att ha och göra med och hemsidorna är värda ett besök.

Edited by Mats W
Link to comment
Share on other sites

As-snygg,

lite komiskt är att jag har samma färg på min mk-plast....

vad är det för motor förresten??

De e bara att konstatera att du har bra smak!

Motorn är en Sierra från -83. Valde denna då den har en weber 32/36:a som standard. Inget trim (ännu) men sotad och planad topp.

Link to comment
Share on other sites

tackar! :D

:D Ytterbackspeglarna kommer fråm  Car Builder Solutions (www.nfauoto.co.uk) och mitt backspegeln är beställd från Demon Tweeks (www.demon-tweeks.co.uk/) fabrikat Race Tech

Även instrumentpanelen kommer från Car Builder Solutions

Instrumentan är en blandning de, små från en lokal biltillbehörsfirma Varvräknaren en Elliot Classic är även den köp från Demon-Tweeks.

Hastighetsmätaren är i sann Locost anda Sierra orginal. Jag har skurit ut Hastighetsmätaren från orginal grupperingen och försett denna med en Kromring från  Strafford Vehicle Components (www.s-v-c.co.uk) och ett nytt glas. Strålkastare liksom bakljuse och instrumentlampor kommer även dessa från s-v-c.

Samtliga firmor är bra att ha och göra med och hemsidorna är värda ett besök.

Snyggt jobbat!

Hur gjorde du när du "skar ut" hastighetsmätaren?

Var det instrumentet med flera mätare? Om det var så då är ju allt monterat på samma kretskort. Har titta på min panel och kretskortet tycks innehålla flera "ledningar mellan de olika instrumenten. Skar du bara rakt av vid hastighetsmätaren?

Bästa bygghälsningar från Konungarikets nordligaste Residensstad,Luleå

Antas (+1c i morse)

Link to comment
Share on other sites

Snyggt jobbat!

Hur gjorde du när du "skar ut" hastighetsmätaren?

Var det instrumentet med flera mätare? Om det var så då är ju allt monterat på samma kretskort. Har titta på min panel och kretskortet tycks innehålla flera "ledningar mellan de olika instrumenten. Skar du bara rakt av vid hastighetsmätaren?

Bästa bygghälsningar från Konungarikets nordligaste Residensstad,Luleå

Antas (+1c i morse)

Om jag inte missminner mig en hel del så är hastighetsmätaren på sierrorna (iallafall de äldre) mekanisk, så kretsarna på kortet är för lyse och övriga instrument...

Link to comment
Share on other sites

Om jag inte missminner mig en hel del så är hastighetsmätaren på sierrorna (iallafall de äldre) mekanisk, så kretsarna på kortet är för lyse och övriga instrument...

Det stämmer, dom är mekaniska. Har själv funderar på den lösningen. Men mätarvajern kommer ut från växellådan mitt i golvet på passagerarsidan.

Link to comment
Share on other sites

Det stämmer, dom är mekaniska. Har själv funderar på den lösningen. Men mätarvajern kommer ut från växellådan mitt i golvet på passagerarsidan.

Det tänkte jag inte på,som någon uppfinnare sa.

Jag har instrumentet ur en Scorpio,tror att det är helt elektroniskt.Ska kolla när jag kommer hem.

Link to comment
Share on other sites

JonteN  Var det din bil som gjorde ett kort besök hemma hos mig :prop:

Eddy

Jepp det stämmer!!, var rigtigt nervös där ett tag..

:unsure:

Michael W: Kolfiber i inredningen är riktigt snyggt!!!

är det äkta eller film, har letat lite själv men verkar som det är svårt att få tag på rätt bredd till typ instrumentpanelen.

Link to comment
Share on other sites

Snyggt jobbat!

Hur gjorde du när du "skar ut" hastighetsmätaren?

Var det instrumentet med flera mätare? Om det var så då är ju allt monterat på samma kretskort. Har titta på min panel och kretskortet tycks innehålla flera "ledningar mellan de olika instrumenten. Skar du bara rakt av vid hastighetsmätaren?

Bästa bygghälsningar från Konungarikets nordligaste Residensstad,Luleå

Antas (+1c i morse)

Det var en panel med flera mätare och ett gemensamt kretskort. De delarna av kretskortet som var på baksidan av hastighetsmätaren var enbart till hastighetsmätarens belysning. Denna behöll jag och kopplade instrumentbelysningen till denna. Jag skar alltså bara rakt av: hastighetsmätaren är sedan fäst med skruv genom instrumentpanelen.

Edited by Mats W
Link to comment
Share on other sites

hastighetsmätarwiren behöver inte gå ut speciellt långt in på passagerarsidan, min sitter böjd i en 150x10mm lång skåra, tänkte gjuta en enkel kåpa att sätta över sen när jag får lite mer tid.. Nu sitter där bara en bit sivertejp över hålet så man inte skadar wiren med fötterna. Har bild nånstans i gömmorna..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
:D  :D  :D  :D  Snygg bil är också från Kristianstad har en dd7:a håller på att    byta motor  :blink: Har du lust att byta ideer eller bara snacka ideer hör av dig

  på Twinky@telia.com  Mvh Challe  :prop:  (Karpalund)

Man tackar :D

Ursäkta min okunnighet men vad står dd för?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Man tackar :D

Ursäkta min okunnighet men vad står dd för?

DD är förkortnigen på två herrars namn i sundsvalls trakten som bygger och säljer ramar mer eller mindre kompletta Gunnar Dahlberg hette ägaren till min bil och är en av ovanstående .

När jag köpte min bil för ca 1 år sedan sa han att dom tillverkat 17 ramar.

Bifogar en bild på min bil. :D Samt några bilder på motorbytet :prop:

min e-post twinky@telia.com maila mig så hörs vi :D

post-510-1131314136.jpg

post-510-1131314190.jpg

post-510-1131314253.jpg

Link to comment
Share on other sites

DD är förkortnigen på två herrars namn i sundsvalls trakten som bygger och säljer ramar mer eller mindre kompletta Gunnar Dahlberg hette ägaren till min bil och är en av ovanstående .

När jag köpte min bil för ca 1 år sedan sa han att dom tillverkat 17 ramar.

Bifogar en bild på min bil. :D Samt några bilder på motorbytet :prop:

          min e-post twinky@telia.com maila mig så hörs vi :D

Det andra D:et i DD7 är Tomas Danielsson och han bor i Stugunäs ett par mil från Umeå så det är nästan i Sundsvallstrakten :)

Sist jag beökte honom i sommras var han på ram nr 42.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...