Jonte Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 Som ni ser så är forumet uppe igen, dock med vissa justeringar. Det vi ska ordna till är följande: - byta till svenska som språk - ordna alla bilagor som fanns i trådarna på gamla forumet - hitta alla smilies :D Ett stort tack till Micael som hjälpte till att få igång databasen igen. Är det något annat fel ni hittar så rapportera i denna tråd /Jonas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 Detta är toppen...har intekollat så mycket, men det är härligt att vi är igång igen. Snyggt jobbat Jonte :thumbup: :thumbup: Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Klockan går lite tokigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 När det gäller smilies.... Var det inte Acke som la in nya i gamla forumet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Jag har haft en sådan fruktansvärd abstinens !!!!! Skönt att vi är uppe igen !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Har lite problen att skriva svar på min egen byggtråd.. PS kommer inom snar framtid skapa en ny under färdiga bilar, ska bara rätta till ett par 2:or från SBP :D .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted September 9, 2005 Author Share Posted September 9, 2005 Har lite problen att skriva svar på min egen byggtråd..PS kommer inom snar framtid skapa en ny under färdiga bilar, ska bara rätta till ett par 2:or från SBP :D .. <{POST_SNAPBACK}> Vad har du för problem. Får du något felmeddelande? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted September 9, 2005 Author Share Posted September 9, 2005 Klockan går lite tokigt. <{POST_SNAPBACK}> Nu är det fixat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Vad har du för problem. Får du något felmeddelande? <{POST_SNAPBACK}> Stod du har inte tillåtelse att utföra ändringar i denna tråd... eller nåt åt det hållet.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted September 9, 2005 Author Share Posted September 9, 2005 Stod du har inte tillåtelse att utföra ändringar i denna tråd... eller nåt åt det hållet.. <{POST_SNAPBACK}> hmmm konstigt Du ska ha tillåtelse att göra det Kolla igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 hmmm konstigtDu ska ha tillåtelse att göra det Kolla igen <{POST_SNAPBACK}> Funkar nu.. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 (edited) säger bara Tack... jag är på detta forum minst 5 gånger /dygn, och att det inte funkat har varit en sorg.... mvh michael Edited September 9, 2005 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Hittade ett problem vid val av avatar! Det går inte med Upload från datorn utan bara om bilden redan ligger uppe på nätet med länk till forumet! Konstigt ! :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted September 9, 2005 Author Share Posted September 9, 2005 Hittade ett problem vid val av avatar!Det går inte med Upload från datorn utan bara om bilden redan ligger uppe på nätet med länk till forumet! Konstigt ! :blink: <{POST_SNAPBACK}> Noterat. Kollar upp detta.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats W Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Hej! Kommer fortfarande inte in i forumet. Inloggning ok men när jag försöker skriva ett inlägg eller starta en ny fråga så kommer det upp att jag saknar behörighet! Av någon anledning så fungerade denna tråd Mats W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted September 9, 2005 Author Share Posted September 9, 2005 Hej!Kommer fortfarande inte in i forumet. Inloggning ok men när jag försöker skriva ett inlägg eller starta en ny fråga så kommer det upp att jag saknar behörighet! Av någon anledning så fungerade denna tråd Mats W <{POST_SNAPBACK}> Hmmm Har ändrat en sak nu, försök igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Man ser ingen Attached thumbnail när man laddar upp en bild men klickar man på den grå rutan så kommer bilden fram i normal storlek! ... Se: http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=2930 eller exempel här nedan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted September 9, 2005 Author Share Posted September 9, 2005 Man ser ingen Attached thumbnail när man laddar upp en bild men klickar man på den grå rutan så kommer bilden fram i normal storlek! ...Se: http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=2930 eller exempel här nedan: <{POST_SNAPBACK}> jag vet.... Har frågat om det på IPBs forum och inväntar svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Äntligen jag har haft abstinens trots många mil med 7 an. Tack till alla som fixat till forumet. :D Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Man ser ingen Attached thumbnail när man laddar upp en bild men klickar man på den grå rutan så kommer bilden fram i normal storlek! ...Se: http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=2930 eller exempel här nedan: <{POST_SNAPBACK}> ok..... :notworthy: Om jag ändå kunde vara till någon hjälp! :( Tycker synd om dig som får ta hela lasset själv.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Massor av smilys! :prop: smilys mm.... men dessa har du redan kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sword Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Inte trodde jag att jag skulle få sådanhär abstinens!!!!! Jag har varit inne MINST 2ggr om dan och kollat om det kommit igång.... Å andra sidan har vi nästan fått bort all rosten från ramen eftersom vi inte lagt all tid på att läsa i forumet :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted September 9, 2005 Author Share Posted September 9, 2005 Å andra sidan har vi nästan fått bort all rosten från ramen eftersom vi inte lagt all tid på att läsa i forumet :prop: <{POST_SNAPBACK}> Psst säg inget Men det är en av våra hemliga planer i styrelsen. Så att det blir fler färdiga byggen på vägarna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted September 9, 2005 Author Share Posted September 9, 2005 Massor av smilys! :prop: smilys mm.... men dessa har du redan kanske? <{POST_SNAPBACK}> några har jag hittat :racesmile: :revs: :515: :wild: :hyper2: :faga1: :bowdown: :image224: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 den där gamla mappen "Olämpliga inlägg" har blivit "synlig" under övrigt... den låg dold i förra forumet minns jag.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted September 10, 2005 Share Posted September 10, 2005 Psst säg ingetMen det är en av våra hemliga planer i styrelsen. Så att det blir fler färdiga byggen på vägarna <{POST_SNAPBACK}> Men Jonte! :ph34r: Vi skulle ju inte säga något !!! :mad: ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted September 10, 2005 Share Posted September 10, 2005 Halleluja !!! :notworthy: :notworthy: :notworthy: Man blir nästan tårögd när man kan logga in efter ha vart utan denna gigantiska kunskapsbank sååå länge! Bra Jobbat :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: H Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted September 11, 2005 Share Posted September 11, 2005 jag har försökt skicka personliga medelande till andra medlemmar... :blink: när jag sedan tittar så finns dom inte i mappen skickade medelande...??? har dom kommit fram till medlemmen??? eller vad händer?? mvh Michael :unsure: :Hmm: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted September 11, 2005 Share Posted September 11, 2005 Det är antagligen inget fel, men det första jag lade märke till var att http://www.monkeytoys.com/locostforum/ inte fungerar längre. Fick leta lite... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted September 11, 2005 Share Posted September 11, 2005 :thumbsup: för lo-fi-versionen. Bra när man sitter på modem ju! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted September 11, 2005 Share Posted September 11, 2005 (edited) Quotes ballar ur i Mozilla/Firefox. Det finns en kommentar i koden där det står "QuoteBegin" och lite datum och grejer. Där står också två minus (--) inuti kommentaren. Tar man bort dessa funkar det. Edit: Kanske ska tillägga att felet syns här: http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=2925 http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=2898 och här fanns det många exempel också: http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=2835 På andra sidor är det bara ett minus i den kommentaren av någon anledning... det bästa hade ju varit att ta bort kommentarerna helt. Edit: Eller följ rådet på sista raden här . Det överenstämmer totalt med mina erfarenheter... Sen en annan grej. Det hade sparat mycket bandbredd om inte CSS:en skickades med i koden på varenda sida. Gör en referens så att browsern kan cacha den istället. Edit: FYI, som denna sidan ser ut nu när det bara är ett inlägg så tar CSS:en upp ca 90% av koden... Edited September 11, 2005 by gka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted September 11, 2005 Share Posted September 11, 2005 Länken högst upp till vänster under loggan leder ingen vart: http://forum.locostsweden.se/www.locostsweden.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted September 11, 2005 Author Share Posted September 11, 2005 Quotes ballar ur i Mozilla/Firefox. Det finns en kommentar i koden där det står "QuoteBegin" och lite datum och grejer. Där står också två minus (--) inuti kommentaren. Tar man bort dessa funkar det.Edit: Kanske ska tillägga att felet syns här: http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=2925 http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=2898 och här fanns det många exempel också: http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=2835 På andra sidor är det bara ett minus i den kommentaren av någon anledning... det bästa hade ju varit att ta bort kommentarerna helt. Edit: Eller följ rådet på sista raden här . Det överenstämmer totalt med mina erfarenheter... Sen en annan grej. Det hade sparat mycket bandbredd om inte CSS:en skickades med i koden på varenda sida. Gör en referens så att browsern kan cacha den istället. Edit: FYI, som denna sidan ser ut nu när det bara är ett inlägg så tar CSS:en upp ca 90% av koden... <{POST_SNAPBACK}> Helt klart ett angeläget problem Kollar upp det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted September 11, 2005 Share Posted September 11, 2005 För en annan som inte begriper ett smack när ni diskuterar hur det här forumet hamnar i min burk, vill jag bara böja min nacke i all ödmjukhet och rikta ett hjärtligt tack till er som lägger ner massa tid av er fritid för att vi andra skall ha den här möjligheten att hålla kontakt . Allt Gott Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted September 11, 2005 Share Posted September 11, 2005 För en annan som inte begriper ett smack när ni diskuterar hur det här forumet hamnar i min burk, vill jag bara böja min nacke i all ödmjukhet och rikta ett hjärtligt tack till er som lägger ner massa tid av er fritid för att vi andra skall ha den här möjligheten att hålla kontakt .Allt Gott Bengt <{POST_SNAPBACK}> Jag kan bara hålla med ...ett stort tack :notworthy: Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 Helt klart ett angeläget problemKollar upp det <{POST_SNAPBACK}> Ja nu ser det bättre ut! :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted September 12, 2005 Share Posted September 12, 2005 phuu.. jag har visst missat att forumet fungerar igen... :blush: men skönt e det.. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 phuu.. jag har visst missat att forumet fungerar igen... :blush: :biglaugh2: :biglaugh2: :biglaugh2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted September 13, 2005 Author Share Posted September 13, 2005 Ja nu ser det bättre ut! :racesmile: <{POST_SNAPBACK}> va bra... för jag e lite osäker på vad jag ändrade för inställning :lam: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 btw så har jag sparat lite bilder som ni andra lagt upp.. närmare bestämmt ca: 582 bilder från ca: 48 st av er.... total storlek ca: 85 MB... något vi kan lägga på våran server ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 85 MB är inga problem alls. Vi har plats så det räcker och blir över. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 btw så har jag sparat lite bilder som ni andra lagt upp.. närmare bestämmt ca: 582 bilder från ca: 48 st av er.... <{POST_SNAPBACK}> Du Acke.... jag tror det är dax att du byter ut apan i din avatar till en ekorre...... :lol2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Du Acke....jag tror det är dax att du byter ut apan i din avatar till en ekorre...... :lol2: <{POST_SNAPBACK}> haha... jo jag har lite samlingsnojja... :blush: ( vågar jag säga att jag nog hade fler innan min hårddisk krachade.. :unsure: ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Avatar hur får man in en ny? Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted September 17, 2005 Share Posted September 17, 2005 klicka på "Min kontrollpanel" uppe till höger. När du får upp den sidan så finns det en "Edit Avatar Settings" på vänstersidan och där kan du ändra avataren.. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted September 17, 2005 Share Posted September 17, 2005 Jag har försökt men det går inte :( jag får upp att den är för stor hur liten jag än gör den? Michael w Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted September 18, 2005 Share Posted September 18, 2005 Att ladda upp avatar funkar inte för mig heller? Det är väldligt låg aktivitet på forumet, finns det någon möjlighet att lägga ut en länk från gamla monkeytoys.... H Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted September 19, 2005 Author Share Posted September 19, 2005 Jag har försökt men det går inte :( jag får upp att den är för stor hur liten jag än gör den? Michael w <{POST_SNAPBACK}> Det problemet har jag aldrig stött på förut :biglaugh2: väldigt OT och fräckt tänkt av mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 Det problemet har jag aldrig stött på förut :biglaugh2: väldigt OT och fräckt tänkt av mig <{POST_SNAPBACK}> Jag har samma problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leffe Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 jag har samma problem med min avatar.då jag skall lägga upp en som vissa inte stöter sig med! :biglaugh2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts