Jump to content

Bygga om framhjuldriven bil till bakhjulsdriven?


Baxarn

Recommended Posts

Hur ska jag förstärka?

Är det en rörram som behövs eller.

Funderar på att börja från en vanlig bur och sedan dra ut nya stävor från den som man kan fästa fram och bakvagn i.

Motor ska vara en volvo 4a. Sedan tänkte jag bygga fram och bakvagn enligt boken. en förklädd Locost. :)

Något sådant här tycker jag måste räknas som amatörbygge?

Fins det något liknande bygge? bilder?

//Stefan

Link to comment
Share on other sites

Hej

Man kan välja lite olika sätt för att konvertera från fwd till rwd, det vanligaste är att man förstärker den befintliga strukturen och då brukar det räknas som ombyggt fordon. Man kan förstås också kapa ur hela golvet och de bärande bitarna och bygga en ny ram, då blir det amatörbyggt. Vad som blir bäst beror mycket på vilken bil du bygger på...

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Eftersom bilen som det ska byggas på är en Micra så käns det säkrsat med bur. :)

Sedan med Amatörbygge så blir det enklare med motor val. 143hk förgasar turbo. Co3,5

Planerna är sedan att börja med en bur. Sedan bygga ut ramskenor stävor till fram och bakvagn. Golvet försvinner då jag bygger om torped och kardantunnel.

Även fast lite av de bärande orginal detaljerna fins kvar, så borde det bli ammatörbygt. Eller?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...