Baxarn Posted August 26, 2005 Share Posted August 26, 2005 Hur ska jag förstärka? Är det en rörram som behövs eller. Funderar på att börja från en vanlig bur och sedan dra ut nya stävor från den som man kan fästa fram och bakvagn i. Motor ska vara en volvo 4a. Sedan tänkte jag bygga fram och bakvagn enligt boken. en förklädd Locost. :) Något sådant här tycker jag måste räknas som amatörbygge? Fins det något liknande bygge? bilder? //Stefan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted August 26, 2005 Share Posted August 26, 2005 Hej Man kan välja lite olika sätt för att konvertera från fwd till rwd, det vanligaste är att man förstärker den befintliga strukturen och då brukar det räknas som ombyggt fordon. Man kan förstås också kapa ur hela golvet och de bärande bitarna och bygga en ny ram, då blir det amatörbyggt. Vad som blir bäst beror mycket på vilken bil du bygger på... /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baxarn Posted August 26, 2005 Author Share Posted August 26, 2005 Eftersom bilen som det ska byggas på är en Micra så käns det säkrsat med bur. :) Sedan med Amatörbygge så blir det enklare med motor val. 143hk förgasar turbo. Co3,5 Planerna är sedan att börja med en bur. Sedan bygga ut ramskenor stävor till fram och bakvagn. Golvet försvinner då jag bygger om torped och kardantunnel. Även fast lite av de bärande orginal detaljerna fins kvar, så borde det bli ammatörbygt. Eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted August 27, 2005 Share Posted August 27, 2005 Jo, det viktiga är att motor, låda och hjulupphängningarna sitter i nya infästningar i nya "ramen". /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.