cheetah1 Posted July 11, 2005 Share Posted July 11, 2005 Hej på er alla bilfantaster! Vad tycker ni att jag ska trycka ner för motor å låda i en gammal Celica -77 som ska renoveras.. Gärna turbo/kompressor och sex cylindrar, men max runt 200-210 hästar.. Tack på förhand //Cristian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted July 11, 2005 Share Posted July 11, 2005 Från en moped Varför fråga här :o Lycka till MICHAEL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cheetah1 Posted July 11, 2005 Author Share Posted July 11, 2005 Från en moped Hmm... Eh.... Nä... :icon_blink: Varför fråga här :o Föratt på amerikanska toyota-forumet var det ingen som kunde föreslå annat än toyotamotorer, och det finns inte så många lämpliga toyotamotorkandidater... Dom som finns får man ta hem från ex.vis japan.. :icon_angry: Så jag hoppas på att det ska dyka upp lämpliga alternativ från motorkunniga folk här !! :wohow: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 Hej Om du tänkt använda bilen till bankörning, ställ frågan på www.rejsa.nu - men bara om det är en hobbybil du tänkt köra på bana... Är det en allmän busbil är det nog bättre att fråga på Zatzy, Lazzat eller varför inte Toyota Club Sweden? /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 som gustaf skriver... kolla på rejsa.nu, där brukar dom ha en massa bra tips och idéer, speciellt om du vill ha bilen att köra bana med... annars så tycker jag personligen att en V8'a passar i alla bilar, spelar ingen roll vilken... en v8'a är det finaste som finns... :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cheetah1 Posted July 12, 2005 Author Share Posted July 12, 2005 Okej, V8 är väl inte så dumt det heller.. Mmm... Dubbla tvåstegs Weber, med en sån där 8:a med kamaxel som får den att gå ojämt... Mumma! :wub: Men tillbaka till verkligheten (För en sån motor har jag inte råd med, om det inte kommer in en bil som har en sån på returbilen i malmö :icon_oops: ), jag har skrivit i forumet på Toyota Club Sweden nu, så får vi se vad det blir... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 celica -77 ............. - låna en åkerman eller nåt' och gräv ner den bakom uthuset... djupt ner...... ............ .......... .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggen Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 celica -77 .............- låna en åkerman eller nåt' och gräv ner den bakom uthuset... djupt ner...... ............ .......... .... ASG!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cheetah1 Posted July 13, 2005 Author Share Posted July 13, 2005 (edited) :icon_angry: :icon_angry: :icon_angry: ( ;) ) PS. Grannen har en caterpillar... Hmm.... DS. Edited July 13, 2005 by cheetah1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cheetah1 Posted July 13, 2005 Author Share Posted July 13, 2005 Hur funkar det om man har en turbo på en V6:a? Sitter den på ena grenröret och ingenting på andra då eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olofson Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Hur funkar det om man har en turbo på en V6:a? Sitter den på ena grenröret och ingenting på andra då eller? Njä, det blir nog inte så bra. De varianter jag sett är att man drar ihop allt till ett och kör en turbo (mycket rör blir'e...), eller så kör man ett aggregat på var sida. Kompressor blir lite enklare, iaf i mitt fall, där jag inte får plats att dra ihop grenrören (om jag inte eliminerar markfrigången), och orginalinsuget redan drar ihop allt till ett spjäll. Bara att hänga på, liksom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 importera en v8'a från staterna... blir billigare än att köpa en i sverige... ta en krockad bil för några hundra dollar + frakt å tull... blir inte så farligt... sen monterar du dubbelturbo (oj, gick jag över gränsen nu :D ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cheetah1 Posted July 13, 2005 Author Share Posted July 13, 2005 Hrrm, det kan väl få hålla sig på 200 hk genom besiktningen iaf?? :whistling: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 va?!? varför nöja sig med så lite, det är ju nästan original... jag kommer att ha en 400 ungefär när jag är färdig med saaben :twisted: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Jag skulle nog nöjt mig med en fyra. En 4A-GE t.ex. men du ville ju inte ha Toyota... eller en fyra... Varför inte en Mazda Wankel då? Köp en motor från en RX-7 Turbo II så har du 200 hästar och mer att hämta om du trimmar. :) http://forum.wankelregistret.net/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.