Jump to content

Motor?


cheetah1

Recommended Posts

Hej på er alla bilfantaster!

Vad tycker ni att jag ska trycka ner för motor å låda i en gammal Celica -77 som ska renoveras.. Gärna turbo/kompressor och sex cylindrar, men max runt 200-210 hästar..

Tack på förhand

//Cristian

Link to comment
Share on other sites

Från en moped

Hmm... Eh.... Nä... :icon_blink:

Varför fråga här  :o

Föratt på amerikanska toyota-forumet var det ingen som kunde föreslå annat än toyotamotorer, och det finns inte så många lämpliga toyotamotorkandidater... Dom som finns får man ta hem från ex.vis japan.. :icon_angry:

Så jag hoppas på att det ska dyka upp lämpliga alternativ från motorkunniga folk här !! :wohow:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Om du tänkt använda bilen till bankörning, ställ frågan på www.rejsa.nu - men bara om det är en hobbybil du tänkt köra på bana... Är det en allmän busbil är det nog bättre att fråga på Zatzy, Lazzat eller varför inte Toyota Club Sweden?

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

som gustaf skriver... kolla på rejsa.nu, där brukar dom ha en massa bra tips och idéer, speciellt om du vill ha bilen att köra bana med...

annars så tycker jag personligen att en V8'a passar i alla bilar, spelar ingen roll vilken... en v8'a är det finaste som finns... :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Okej, V8 är väl inte så dumt det heller.. Mmm... Dubbla tvåstegs Weber, med en sån där 8:a med kamaxel som får den att gå ojämt... Mumma! :wub:

Men tillbaka till verkligheten (För en sån motor har jag inte råd med, om det inte kommer in en bil som har en sån på returbilen i malmö :icon_oops: ), jag har skrivit i forumet på Toyota Club Sweden nu, så får vi se vad det blir...

Link to comment
Share on other sites

Hur funkar det om man har en turbo på en V6:a? Sitter den på ena grenröret och ingenting på andra då eller?

Njä, det blir nog inte så bra. De varianter jag sett är att man drar ihop allt till ett och kör en turbo (mycket rör blir'e...), eller så kör man ett aggregat på var sida.

Kompressor blir lite enklare, iaf i mitt fall, där jag inte får plats att dra ihop grenrören (om jag inte eliminerar markfrigången), och orginalinsuget redan drar ihop allt till ett spjäll. Bara att hänga på, liksom.

Link to comment
Share on other sites

importera en v8'a från staterna... blir billigare än att köpa en i sverige... ta en krockad bil för några hundra dollar + frakt å tull... blir inte så farligt... sen monterar du dubbelturbo (oj, gick jag över gränsen nu :D )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...