Jump to content

Då var den äntligen besiktigad


Mikael

Recommended Posts

Efter ca 2 timmars svår nervpress (i tisdags) så var XKA 134 äntligen godkänd för gatan. Skyltarna kom igår så idag var det äntligen dags för premiärkörning (hmm, nåja). Kan bara säga till er som fortfarande bygger. DET ÄR VÄRT ALLT ARBETE!!

/Micke

Link to comment
Share on other sites

Provar en gång till med bild

Ja se därja ! en läcker bil! :thumbup:

Mer bilder :wohow:

Hur har du gjort rutan,,,, Vad är det för fälgar.... Berätta och visa mer ! :D

EDIT: Jag glömde ju att säga grattis! :D

Link to comment
Share on other sites

Mycket stilrent.

Makaronfälgar! :lol: Ja, solklart är det ju det man borde kalla dem! Hur man kom på att kalla dem Minilite från början känns plötsligt som ett mysterium. Jag ska nog också ha sådana fälgar, fast jag kanske lackar ekrarna röda. Makaronfälgar med ketchup! ;)

Link to comment
Share on other sites

Provar en gång till med bild

Ja se därja ! en läcker bil! :thumbup:

Mer bilder :wohow:

Hur har du gjort rutan,,,, Vad är det för fälgar.... Berätta och visa mer ! :D

Rutan är gjord av något lexanliknande 4mm tjockt material , kommer inte ihåg namnet. Köptes hos lokale glasmästaren för en 100-lapp. Jag sågade ut den med bandsåg innan skyddsplasten drogs bort. Hållarna till rutan är av 2mm aluminium. Fälgarna är Superlite 6" fram offset +13 och 7" bak offset -7.

post-7-1114892772.jpg

Link to comment
Share on other sites

GRATTIS Kanot...som Acke brukarsäga :thumbup: Var har du köpt fälgarna och till vilket pris?

Nu kanske du kan fundera på att komma med i Locost Sweden ;)

Eddy Kassör´n

Link to comment
Share on other sites

GRATTIS  Kanot...som Acke brukarsäga :thumbup:

Eddy Kassör´n

Haha.. vad skall jag säga nu då ?? :blink:

De får la bli ett Gôtt Mooos då.. :D

toksnygg bil.. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

SNYGGT! :thumbup:

Jag skulle vilja veta vad du använt för ljuddämpare. Och den främre burken, är det en katalysator?

/Ronny

Ljuddämparen kommer från NF Auto. Och du har rätt i att den främre burken är en katalysator.

/Micke

Edited by Mikael
Link to comment
Share on other sites

GRATTIS  Kanot...som Acke brukarsäga :thumbup: Var har du köpt fälgarna och till vilket pris?

Nu kanske du kan fundera på att komma med i Locost Sweden ;)

Eddy Kassör´n

Fälgarna är köpta av Tyresave. Priset var £306 för fälgarna och £60 för frakten. Fälgarna finns inte på hans hemsida utan maila för pris.

Hmm Eddy, hur gör jag för att bli medlem?

/Micke

Link to comment
Share on other sites

Jag fyller också på med ett Grattis! Kul med ett så snyggt bygge - och i närheten också... Hoppas få se din bil på vägarna flera gånger i sommar. :D

Är den hemmasvetsad eller ett kit? Väldigt fina proportioner i vilket fall som helst. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jag fyller också på med ett Grattis! Kul med ett så snyggt bygge - och i närheten också... Hoppas få se din bil på vägarna flera gånger i sommar. :D

Är den hemmasvetsad eller ett kit? Väldigt fina proportioner i vilket fall som helst.  :thumbup:

Tack för alla positiva kommentarer :D

Ramen är hemmasvetsad. Nos och bakskärmar kommer från Peter Lilja. Scuttlen och huven har jag gjort själv.

/Micke

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Såg att du var i Helsingborg idag 26/6... :whistling:

Var på Biltema och när jag körde därifrån låg du bakom mig ända fram till macken vid Väla där du svängde in medans vi skulle till IKEA, en grafitgrå Volvo som där tittades mer i backspeglarna än framåt.

Min fru undrade varför min bil var så stor jämfört med din... jag med, vad har du för hjulbas resp bredd?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...