Mikael Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 Efter ca 2 timmars svår nervpress (i tisdags) så var XKA 134 äntligen godkänd för gatan. Skyltarna kom igår så idag var det äntligen dags för premiärkörning (hmm, nåja). Kan bara säga till er som fortfarande bygger. DET ÄR VÄRT ALLT ARBETE!! /Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted April 29, 2005 Author Share Posted April 29, 2005 Trött man blir, lyckas inte få med bilden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 GRATTIS ännu en 7:a på vägen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted April 29, 2005 Author Share Posted April 29, 2005 Provar en gång till med bild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggen Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 såg riktigt fin ut :thumbup: :thumbup: om några år har man förhopningsvis en själv också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rushowner Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 Avundsjuka :whip: :whip: :whip: :icon_angry: :icon_angry: :icon_blink: :icon_blink: Jag vill också vara färdig nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 Provar en gång till med bild Ja se därja ! en läcker bil! :thumbup: Mer bilder :wohow: Hur har du gjort rutan,,,, Vad är det för fälgar.... Berätta och visa mer ! :D EDIT: Jag glömde ju att säga grattis! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 Gratulerar !!! Dags att ändra lite i profilen på forumet från, "bygger locost" till "har byggt locost" :thumbup: Blir det en tripp till Tullinge då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 Grattis !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 Mikael du med!!!!!...... Grattis Vicka lirare Conco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted April 30, 2005 Share Posted April 30, 2005 Jag håller med övriga GRATTIS !!! Nu är vi på G, senaste veckan så är det väl minst 3 locost som kommit till världen, måste bli en härlig sommar !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 30, 2005 Share Posted April 30, 2005 :) Makaronfälgar och allt! Snygg!! Måste ut i garaget nu och bygga så jag också blir klar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted April 30, 2005 Share Posted April 30, 2005 Mycket stilrent. Makaronfälgar! :lol: Ja, solklart är det ju det man borde kalla dem! Hur man kom på att kalla dem Minilite från början känns plötsligt som ett mysterium. Jag ska nog också ha sådana fälgar, fast jag kanske lackar ekrarna röda. Makaronfälgar med ketchup! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted April 30, 2005 Author Share Posted April 30, 2005 Provar en gång till med bild Ja se därja ! en läcker bil! :thumbup: Mer bilder :wohow: Hur har du gjort rutan,,,, Vad är det för fälgar.... Berätta och visa mer ! :D Rutan är gjord av något lexanliknande 4mm tjockt material , kommer inte ihåg namnet. Köptes hos lokale glasmästaren för en 100-lapp. Jag sågade ut den med bandsåg innan skyddsplasten drogs bort. Hållarna till rutan är av 2mm aluminium. Fälgarna är Superlite 6" fram offset +13 och 7" bak offset -7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted April 30, 2005 Author Share Posted April 30, 2005 Ytterligare en bild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted April 30, 2005 Share Posted April 30, 2005 riktigt snygg ju :thumbup: ... gillar verkligen de fälgar du har fått tag på... bakfälgarna är grymt feta... det är så ballt med mycket negativ offset :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted April 30, 2005 Share Posted April 30, 2005 Jag vill sälla mig till gratulanterna Ett mycket snygt bygge :thumbup: Hoppas vi ses i sommar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted May 1, 2005 Share Posted May 1, 2005 GRATTIS Kanot...som Acke brukarsäga :thumbup: Var har du köpt fälgarna och till vilket pris? Nu kanske du kan fundera på att komma med i Locost Sweden ;) Eddy Kassör´n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted May 1, 2005 Share Posted May 1, 2005 SNYGGT! :thumbup: Jag skulle vilja veta vad du använt för ljuddämpare. Och den främre burken, är det en katalysator? /Ronny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted May 1, 2005 Share Posted May 1, 2005 GRATTIS Kanot...som Acke brukarsäga :thumbup: Eddy Kassör´n Haha.. vad skall jag säga nu då ?? :blink: De får la bli ett Gôtt Mooos då.. :D toksnygg bil.. :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted May 1, 2005 Author Share Posted May 1, 2005 (edited) SNYGGT! :thumbup: Jag skulle vilja veta vad du använt för ljuddämpare. Och den främre burken, är det en katalysator? /Ronny Ljuddämparen kommer från NF Auto. Och du har rätt i att den främre burken är en katalysator. /Micke Edited May 1, 2005 by Mikael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted May 1, 2005 Author Share Posted May 1, 2005 GRATTIS Kanot...som Acke brukarsäga :thumbup: Var har du köpt fälgarna och till vilket pris?Nu kanske du kan fundera på att komma med i Locost Sweden ;) Eddy Kassör´n Fälgarna är köpta av Tyresave. Priset var £306 för fälgarna och £60 för frakten. Fälgarna finns inte på hans hemsida utan maila för pris. Hmm Eddy, hur gör jag för att bli medlem? /Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Jag fyller också på med ett Grattis! Kul med ett så snyggt bygge - och i närheten också... Hoppas få se din bil på vägarna flera gånger i sommar. :D Är den hemmasvetsad eller ett kit? Väldigt fina proportioner i vilket fall som helst. :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted May 2, 2005 Author Share Posted May 2, 2005 Jag fyller också på med ett Grattis! Kul med ett så snyggt bygge - och i närheten också... Hoppas få se din bil på vägarna flera gånger i sommar. :DÄr den hemmasvetsad eller ett kit? Väldigt fina proportioner i vilket fall som helst. :thumbup: Tack för alla positiva kommentarer :D Ramen är hemmasvetsad. Nos och bakskärmar kommer från Peter Lilja. Scuttlen och huven har jag gjort själv. /Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Mikael...du har ett PM. Eddy :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pixbo Posted May 9, 2005 Share Posted May 9, 2005 Otroligt fin.Precis i min smak.Hatten av!! mvh pixbo :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted June 26, 2005 Share Posted June 26, 2005 Såg att du var i Helsingborg idag 26/6... :whistling: Var på Biltema och när jag körde därifrån låg du bakom mig ända fram till macken vid Väla där du svängde in medans vi skulle till IKEA, en grafitgrå Volvo som där tittades mer i backspeglarna än framåt. Min fru undrade varför min bil var så stor jämfört med din... jag med, vad har du för hjulbas resp bredd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 Min fru undrade varför min var så stor jämfört med din... :blink: :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 Min fru undrade varför min var så stor jämfört med din... :blink: :blink: Du tog bort bil din fuling... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted June 27, 2005 Author Share Posted June 27, 2005 Ramen är 1065mm bred och totalbredden 1620mm. Hjulbasen är 2350mm. /Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olla Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 Min fru undrade varför min var så stor jämfört med din... :blink: :blink: Du tog bort bil din fuling... ;) ASG...... :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted July 11, 2005 Share Posted July 11, 2005 Jag såg din bil i helgen :thumbup: Stilig Lev väl Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts