Jump to content

V6:a i aluminium


SteQve

Recommended Posts

Är på jakt efter en V6:a i alu (helst från alfa eller peugeot). Jag vet inte vart man vänder sig för att få tag i en sådan. Någon som är bra på att jaga upp sådana här saker? Eller kan hjälpa mig på traven? Prisbild?

Link to comment
Share on other sites

Är på jakt efter en V6:a i alu (helst från alfa eller peugeot). Jag vet inte vart man vänder sig för att få tag i en sådan. Någon som är bra på att jaga upp sådana här saker? Eller kan hjälpa mig på traven? Prisbild?

Kolla på Citroen XM V6, samma maskiner som Peugot (PRV) Men lägre pris.

Link to comment
Share on other sites

Hos Marco i Avesta kan du nog hitta en alfa v6 till bra pris.

marcoharjunpaa@home.se

Jag kan noga skaffa fram en 2,5liters v6-alfa men den är inte helt komplett. Mins inte vad det var som saknades men den blir nog billig!

/R

Link to comment
Share on other sites

Vart bor du? Det står en alfa på skroten här i Uddevalla, jag såg den förra helgen när jag var där och skulle ha grejer. Fick tyvärr inte upp huven, men det stod V6 på bagageluckan i alla fall. Riktigt fräscha skinnsäten med elstyrning och grejer satt det i den också. Funderade på att köpa dom ett tag, men dom var inte riktigt så sköna att sitta i som dom såg ut...

Nu vet jag ju inte vilket skick det var på motorn i den bilen, men om den är okay kan jag tänka mig att han säljer den för 1000-1500kr.

Edit: det var en 3,0L har jag för mig.

Edited by Baalzamon
Link to comment
Share on other sites

Alfa 164 3,0 ltr. blocket Blekinge karlskrona hel bil 4000:- prutbart .  jag vet att killen vill bli av med den.

Allrajt...jag har mailat och hoppas han nappar på 3000 för motorn =) Om den nu är intakt dvs.

Link to comment
Share on other sites

Skulle det strula sig så hör av dig på något sätt .

Jag känner till en till bil och han har även en lås motor som jag inte vet något om.

Tja...han sålde bilen till nån annan. Trist då det var bra pris för motorn....

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte var ni bor men som jag sagt tidigare www.returbilen.se 1500:- för en motor oavsett sort.

ligger i malmö man får skruva bort själv. de har inga telefoner men ägs av Harrys bilskrot o de har tel.

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte var ni bor men som jag sagt tidigare www.returbilen.se 1500:- för en motor oavsett sort.

ligger i malmö man får skruva bort själv. de har inga telefoner men ägs av Harrys bilskrot o de har tel.

Jag bor i sthlm....men betalar gärna för att någon tar ut en motor åt mig. Kan även betala för att någon åker dit och letar efter en motor till mig. För en motor - det behöver jag =)

Och det skall vara en V6 ej under 3L och helt i alu.

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte var ni bor men som jag sagt tidigare www.returbilen.se 1500:- för en motor oavsett sort.

ligger i malmö man får skruva bort själv. de har inga telefoner men ägs av Harrys bilskrot o de har tel.

Jag bor i sthlm....men betalar gärna för att någon tar ut en motor åt mig. Kan även betala för att någon åker dit och letar efter en motor till mig. För en motor - det behöver jag =)

Och det skall vara en V6 ej under 3L och helt i alu.

Du få en körbar Citroen V6 för en bra bit under 10' om den är lite ful, obesiktad, och någon slarvat med klockfyllningen.

Ofta går de riktigt bra, lämnar från 170 till 210 hkr beroende på antal ventiler.

Link to comment
Share on other sites

Ett tips som nu kanske inte är värt något :o ....

I Stockholm finns Självplock ( www.sjalvplock.com ) som hållit samma priser som i Malmö. Tyvärr verkar de få bilarna från Allbildelar vägg-i-vägg, och intressanta motorer kan vara urplockade.

Nu när jag skulle gå in på Självplocks hemsida dirigerades jag automatiskt om till Allbildelars sida. Där står iochförsig att Självplock är öppet, men ingen mer info.

Ring Allbildelar och fråga hur det står till, tel 7469300 eller sök på allbildelar.se.

Lycka till! :)

Link to comment
Share on other sites

Har ev fått napp på en "Citroën XM V6". Någon som vet något om den motorn?

Det är en ganska fin helalu V6 på tre liter med 12 ventiler som levererar 170 hkr.

Grattis.

Är det en med hydraktiv eller utan

Link to comment
Share on other sites

Har ev fått napp på en "Citroën XM V6". Någon som vet något om den motorn?

Det är en ganska fin helalu V6 på tre liter med 12 ventiler som levererar 170 hkr.

Grattis.

Är det en med hydraktiv eller utan

Vad är "hydraktiv"?

Link to comment
Share on other sites

hydraktiv är ett system med olika lägen för fjädringen.

Det sitter som du kanske vet gasklockor som innehåller kvävgas, vilken är fjädrande medium.

Ändrar man gasvolymen så ändras fjäderkonstanten.

Nu är det ju inte så enkelt att ändra gasvolymen under färd, så citroen hittade på ett system med en extra klocka per hjulaxel, som man kan koppla bort. och då blir både dämpningen hårdare, och fjäderkonstanten ökar, och voila, har man sportläge på fjädringen, det hela sköts automagiskt utav en liten dator som känner av en massa olika saker. exempel övergår fjädringen till sportläge om bakluckan öppnas :D

Link to comment
Share on other sites

hydraktiv är ett system med olika lägen för fjädringen.

Det sitter som du kanske vet gasklockor som innehåller kvävgas, vilken är fjädrande medium.

Ändrar man gasvolymen så ändras fjäderkonstanten.

Nu är det ju inte så enkelt att ändra gasvolymen under färd, så citroen hittade på ett system med en extra klocka per hjulaxel, som man kan koppla bort. och då blir både dämpningen hårdare, och fjäderkonstanten ökar, och voila, har man sportläge på fjädringen, det hela sköts automagiskt utav en liten dator som känner av en massa olika saker. exempel övergår fjädringen till sportläge om bakluckan öppnas :D

Är det det systemet som bruakar krångla på cittrorna :)?

Link to comment
Share on other sites

hydraktiv är ett system med olika lägen för fjädringen.

Det sitter som du kanske vet gasklockor som innehåller kvävgas, vilken är fjädrande medium.

Ändrar man gasvolymen så ändras fjäderkonstanten.

Nu är det ju inte så enkelt att ändra gasvolymen under färd, så citroen hittade på ett system med en extra klocka per hjulaxel, som man kan koppla bort. och då blir både dämpningen hårdare, och fjäderkonstanten ökar, och voila, har man sportläge på fjädringen, det hela sköts automagiskt utav en liten dator som känner av en massa olika saker. exempel övergår fjädringen till sportläge om bakluckan öppnas :D

Är det det systemet som bruakar krångla på cittrorna :)?

Det som brukar krångla på cittror är framförallt rost i karossen på äldre bilar. Rost i motorbocken på CX TRD om ägaren slarvar med glykolen.

På CX GTI är det även ibland behov av att byta lägesgivare för tändningen, och tändspolarna kan spricka. men det är inte så vanligt.

Sen är ju citroen som andra bilar, de behöver underhåll, man behöver byta olja med jämna mellanrumm, tyvärr är det alltför många som tror att man inte behöver det.

Link to comment
Share on other sites

hydraktiv är ett system med olika lägen för fjädringen.

Det sitter som du kanske vet gasklockor som innehåller kvävgas, vilken är fjädrande medium.

Ändrar man gasvolymen så ändras fjäderkonstanten.

Nu är det ju inte så enkelt att ändra gasvolymen under färd, så citroen hittade på ett system med en extra klocka per hjulaxel, som man kan koppla bort. och då blir både dämpningen hårdare, och fjäderkonstanten ökar, och voila, har man sportläge på fjädringen, det hela sköts automagiskt utav en liten dator som känner av en massa olika saker. exempel övergår fjädringen till sportläge om bakluckan öppnas :D

Är det det systemet som bruakar krångla på cittrorna :)?

Det som brukar krångla på cittror är framförallt rost i karossen på äldre bilar. Rost i motorbocken på CX TRD om ägaren slarvar med glykolen.

På CX GTI är det även ibland behov av att byta lägesgivare för tändningen, och tändspolarna kan spricka. men det är inte så vanligt.

Sen är ju citroen som andra bilar, de behöver underhåll, man behöver byta olja med jämna mellanrumm, tyvärr är det alltför många som tror att man inte behöver det.

:) okej!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...