Jump to content

Storlek på tank?


Recommended Posts

Hej!

Tanken börjar ta form, vilket gör volym-restriktioner intressanta att ta del av. Vad gäller för bankörning, track-days osv?

Min får måtten 100 mm djup i bakkant, 160 mm djup i framkant (följer akterns lutning, men plan ovansida), bredd 780 och längd 380 (bilens längsledd) = ca 38 liter. Måtten begränsas av övre öppningen i bagaget och dessutom tappar jag lite där jag svänger in för att ge plats åt diffklumpen. Målet är att få lite bagageutrymme kvar trots tank...

Eftersom jag inte kan svetsa aluminium har jag bestämt mig för att bygga den i "svart" plåt. Hur stora tankar har ni andra gjort? var hittar man lämpligt påfyllningsrör? Diameter?

Bengt

post-4-1113172753.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag har köpt en tank från SAAB 96 på skroten, ca 30-35 liter. Recept från Håkan Book. Inbuktningen för reservhjulet på SAABen passar för diffklumpen på en Locost. Tanken är rätt låg och ger utrymme för bagage också. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hade också tänkt att ta en saab tank men skroten skulle ha 800kr för en sådan...

Dom var tydligen svåra att få tag i :)

Åkte och köpte en plåt ist och gjorde en tank på 25l kanske i minsta laget men så vart det.

Marcus

Link to comment
Share on other sites

Jag skaffade en SAAB-tank, men tyckte den utnyttjade utrymmet lite dåligt, så den är till salu. Jag kan ta med den till Tullinge om någon är sugen. Den är i bra skick och kostar häften (av 800:-).

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...